Avatar billede ernst-emil Nybegynder
02. januar 2010 - 17:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Slette partition windows 7

Jeg har en HD der er delt i 3 partitioner,
I computeradministration får jeg muligheden for at slette diskenhed, så er der ikke allokeret plads tilbage, men jeg har slettet 2 diskenheder og der er nu 2 * ikke allokeret enheder.

Hvordan få jeg dem til en samlet disk ?

I XP kunne man slette partitioner og så bruge den samlet plads til at oprette en eller flere.

Hvad er det lige jeg overser eller windows 7 har lavet om på ?

Se screenshot
http://picasaweb.google.com/SharingDK/Part
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
02. januar 2010 - 17:45 #1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 17:45 #2
Højreklik på disken og ændre den til dynamisk. Højreklik på I drevet og vælg udvid.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. januar 2010 - 17:47 #3
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2010 - 17:52 #4
Du højreklikker først på en disk slet diskenhed og så på den anden så har du en dobbelt så stor disk en hed som du så kan oprette og formatere!
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
02. januar 2010 - 18:08 #5
#2  Jeg skal ikke ændre på I drevet men blot samle de 2 ikke allokeret enheder til en.

#3  Jeg ved godt der findes programmer til det men man har da altid kunne klare det i windows (XP)

#4  Nej se screenshot, jeg har jo netop slettet begge diskenheder og nu har jeg 2 ikke allokeret enheder, der skal samles til en.

http://picasaweb.google.com/lh/photo/23po-o9fSwxla5EIziGcIg?feat=directlink

Men hvordan ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2010 - 18:16 #6
Prøv he højreklikke på den første og klik for at se hvor meget den kan udvides! det kan godt være de skal være formaterede først?
Avatar billede thov Forsker
02. januar 2010 - 18:19 #7
Behold endelig disken som 'Grundlæggende'. Du skyder dig selv i foden ved at ændre til 'Dynamisk'.
Desuden er det kun Windowsversioner med serverfunktioner som kan køre med dynamiske diske.

Har man flere drev i computeren, og de er sat op som dynamiske, vil pladsen på dem, blive opfattet som om det er een stor disk, og filerne vil kunne sprede sig over flere drev.

Gæt selv hvad der sker, hvis en disk frakobles (eller går i stykker).
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 18:37 #8
Når vi taler op den opsætning di link viser så klarer du ikke det uden 3. parts programmer f.eks. "gparted" www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede ksoren Nybegynder
02. januar 2010 - 18:51 #9
#7 Man kan have flere forskellige typer dynamiske diske. Det behøver ikke være en type, hvor data spredes over flere diske. Hvilke typer der er understøttet afhænger af den speciefikke Windows-version.
Avatar billede thov Forsker
02. januar 2010 - 19:05 #10
Som almindelige dødelige hjemmebrugere, skal vi nok holde os fra dynamiske diske - det vidner adskillige nødråb fra diverse fora (dette incl.), om.
(Man har flyttet en disk til en anden computer, og nu kan data på den ikke læses).

Men tilbage til topic - Easeus, som foreslået i #3, klarer opgaven, let og smertefrit :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2010 - 13:18 #11
Spørgsmålet er åbenbart død. Jeg hopper af og sletter overvågning.
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
13. august 2012 - 15:46 #12
Ingen løsning.