Windows fandt en fejl på harddisken ( Samsung 1TB SATAII/7200 HD103SJ )
Neden stående er teksten jeg regner med at sende til forhandleren, hvor jeg har købt den.Jeg vil dog blot lige hører om det er nogen der har haft samme fejl og hvad jeres bud ellers kunne være.
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Kundenr:********
Fakturanr.: ******
Varenr.: 364728 Samsung 1TB SATAII/7200 HD103SJ
Firmware version : 1AJ100E4
Serial number : S246J1LS909487
Jeg har købt ovenstående fra jer d. 02-12-2009
Jeg har installeret windows 7 Home premium 64Bit.
Jeg fik allerede samme dag følgende meddelse (se også screenshots)
Windows fandt en fejl på harddisken, den kom igen et par gange.
Der efter formaterede jeg hele harddisken igen (clean install)
og startede på ny, men efter et par dage kom fejlen igen.
Jeg chekkede der efter disken med chkdsk /r /f og HD Tune Pro 4, samt programmet Crystaldiskinfo,- (se screenshots)
De melder ingen fejl.
Jeg tror det kan være en fabrikations fejl, har snakket med andre der har haft lignende situationer med forskellige harddiske.
Jeg håber i kan hjælpe mig evnt. med en ombytning.
Jeg har ikke specielt lyst til at bruge en Hd med den fejlmeddelse til datadisk, det er mine data for vigtige til, også selvom jeg har styr på backup.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Iøvrigt undre det mig meget at denne disk (HD103SJ) ikke findes på Samsungs hjemmeside, det eneste jeg kan finde er:-
""Code 103 The product has been brought in from outside of this service region and cannot be serviced. Please contact your reseller or distributor.""
Se link og screenshot
http://www.samsunghddvalue.com/WebRMA/WarrantyCheck/getWtyCheckResultEnduser.aspx#
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Jeg skriver dette fordi jeg har brugt meget tid på at køre diagnosticerings af disken, jeg gider ikke sende den retur og stå med en regning på at i også laver en test
uden at finde noget.
Fejlen komme med forskellige intervaller, sidst gik der 6 dage imellem, så var den der igen 3-4 gange på et på timer.
Jeg har vedhæftet nogle screenshots, bl.a fra windows loggen.
_________________________________________________________________
Screenshots
http://picasaweb.google.com/SharingDK/SamsungHarddiskHD103SJ?feat=directlink
_________________________________________________________________
Godt Nyt År
Ernst-Emil