Avatar billede ernst-emil Nybegynder
02. januar 2010 - 14:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows fandt en fejl på harddisken ( Samsung 1TB SATAII/7200 HD103SJ )

Neden stående er teksten jeg regner med at sende til forhandleren, hvor jeg har købt den.
Jeg vil dog blot lige hører om det er nogen der har haft samme fejl og hvad jeres bud ellers kunne være.
__________________________________________________________________________________________________________________________________

Kundenr:********

Fakturanr.: ******
Varenr.: 364728 Samsung 1TB SATAII/7200 HD103SJ
Firmware version : 1AJ100E4
Serial number    : S246J1LS909487

Jeg har købt ovenstående fra jer d. 02-12-2009

Jeg har installeret windows 7 Home premium 64Bit.
Jeg fik allerede samme dag følgende meddelse (se også screenshots)
Windows fandt en fejl på harddisken, den kom igen et par gange.

Der efter formaterede jeg hele harddisken igen (clean install)
og startede på ny, men efter et par dage kom fejlen igen.

Jeg chekkede der efter disken med chkdsk /r /f og HD Tune Pro 4, samt programmet Crystaldiskinfo,- (se screenshots)

De melder ingen fejl.

Jeg tror det kan være en fabrikations fejl, har snakket med andre der har haft lignende situationer med forskellige harddiske.

Jeg håber i kan hjælpe mig evnt. med en ombytning.

Jeg har ikke specielt lyst til at bruge en Hd med den fejlmeddelse til datadisk, det er mine data for vigtige til, også selvom jeg har styr på backup.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Iøvrigt undre det mig meget at denne disk (HD103SJ) ikke findes på Samsungs hjemmeside, det eneste jeg kan finde er:-
      ""Code 103      The product has been brought in from outside of this service region and cannot be serviced. Please contact your reseller or distributor.""
Se link og screenshot
http://www.samsunghddvalue.com/WebRMA/WarrantyCheck/getWtyCheckResultEnduser.aspx#
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Jeg skriver dette fordi jeg har brugt meget tid på at køre diagnosticerings af disken, jeg gider ikke sende den retur og stå med en regning på at i også laver en test
uden at finde noget.
Fejlen komme med forskellige intervaller, sidst gik der 6 dage imellem, så var den der igen 3-4 gange på et på timer.

Jeg har vedhæftet nogle screenshots, bl.a fra windows loggen.
_________________________________________________________________
Screenshots

http://picasaweb.google.com/SharingDK/SamsungHarddiskHD103SJ?feat=directlink
_________________________________________________________________

Godt Nyt År

Ernst-Emil
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 15:24 #1
Det er de færeste forhandlere der håndtere fejl på harddiske. Den skal du formentligt selv returnere til producenten.

Det er forholdsvist dyrt i porto og kan sjældent betale sig.

Har du testet disken med Samsungs harddisk test tool: http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/Support_HUTIL.html
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
02. januar 2010 - 15:43 #2
Jeg ved godt det er et langt indlæg jeg har lavet, men jeg skriver at på Samsungs side er der ingen info om den disk.

Jeg har sendt mange harddiske afsted, så jeg kender godt proceduren.

Men kan ikke umiddelbart bruge den software da min HD ikke fremgår af deres liste.

Her er lige citat fra ovenstående...

__________________________________________________________________________________________________________________________________
Iøvrigt undre det mig meget at denne disk (HD103SJ) ikke findes på Samsungs hjemmeside, det eneste jeg kan finde er:-
      ""Code 103      The product has been brought in from outside of this service region and cannot be serviced. Please contact your reseller or distributor.""
Se link og screenshot
http://www.samsunghddvalue.com/WebRMA/WarrantyCheck/getWtyCheckResultEnduser.aspx#
_________________________________________________________________
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 15:47 #3
Ja jeg har læst det.
Men det forhindre dig vel ikke i at forsøge at køre deres disgnostic tool.

Der findes en HD103UJ (også 1TB) og hvis du googler HD103SJ, så er der også andre der har testet den disk! Så disken findes.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 15:52 #4
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 15:55 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2010 - 15:59 #7
Det er ikke kunden der skal returnere harddisken, det er forhandleren.

Kunden skal bare aflevere den hvor den er købt, så skal de sørge for at sende den ind.

(Det er så dyrt i porto, at i 99% af tilfældende så bytter de bare harddisken)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 16:03 #8
John_S >> Så er jeg vist blevet snydt 2 gange, hvor jeg har returneret diske til Holland. Det var nu da de var væsentligt mindre og dyrere end de er i dag!
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2010 - 16:13 #9
Ja, det tror jeg.
Har oplevet det samme hvor en forhandler sagde jeg selv skulle sende  den. Fik ham dog overbevist om at når der er garanti på er det ikke hensigtsmæssigt at jeg skal have udgifter på at få en vare lavet på garantien :)
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
02. januar 2010 - 16:23 #10
Tak for svarrene, jeg plejer sku nok at kunne finde hvad jeg søger, men denne kunne jag ikke selv.

Tak for hjælpen.

Jeg får lige kørt den estool.

Men når alle de andre tests jeg har kørt ikke viser noget, skulle det da være mærkeligt hvis estool gør.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 16:26 #11
enig og så er vi tilbage til windows fejl, mulig driver fejl.
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
13. august 2012 - 15:43 #12
Der er aldrig fundet en løsning, har stadig HD men den melder ikke fejl mere.
Bruger den kun til ubetydelige data.