Avatar billede fesser2003 Nybegynder
02. januar 2010 - 01:23 Der er 8 kommentarer

Ønsker en hurtigere opstart

Hejsa

Jeg har en af de her små bærbare pc som er lidt langsom i opstarten og når den skal logge på mit trådløse net.

Mit problem er når jeg starter min pc hvor jeg syntes den er langsom.

Har kørt en CCleaner men tør ikke rigtig begive mig ud på det med at spærer programmer i starten.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2010 - 01:31 #1
Hvis du har en utrolig mængde nede i højre hjørne er det programmer som ikke er nødvendig i opstart de bliver kun gjort klar for at kunne køre omgående med en moderne PC tar det alligevel ikke lang tid at åbne dem! gå ind i kør skriv msconfig tryk på start fanen deaktiver alle og sæt så et mærke i din antivirus! så får du kun klokken din styrkrkontrol netværk og dit antivirus program at se alt andet virker alligevel!
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2010 - 01:34 #2
Jeg glemte det kræver en genstart når den igen kører får du en lille boks op sæt flueben i vis ikke denne meddelelse igen!
02. januar 2010 - 09:51 #3
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ???

---

CCleaner - værktøj - opstart - her kan du disable/fjern opstarts elementer let og elegant...

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2010 - 10:03 #4
karise_larry
» Forside » Spørgsmål og Svar » Styresystemer » Workstation » Windows XP » Ønsker en hurtigere opstart
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 15:19 #5
Hej Fesser. Hvad bruger du maskine til? Hvis det bare er mail og surf så syntes jeg su skal smide UNR (Ubuntu Netbook Respin). Det er en Linux og den er lynende hurtig på min Lenovo S10 (født med XP)
Avatar billede serverservice Praktikant
03. januar 2010 - 00:34 #6
Hej fesser - du skal huske at køre registry renseren i Ccleaner -

Du kan evt. optimere dit windows på mange måder.

Generelt hvis det er en netbook med en 1,3 eller 1,6 ghz ja så er den født langsom.

Men syns James_t har et godt tip til Linux ubuntu
Avatar billede JawadEbadi Nybegynder
20. januar 2010 - 14:32 #7
Brug msconfig...!!! det har altid virket.
20. januar 2010 - 19:43 #8
<fesser2003>: Har du tænkt dig at vende tilbage ???