Avatar billede Danielw Nybegynder
01. januar 2010 - 20:02 Der er 3 kommentarer

Kamera til studietur?

Hej alle sammen.

Jeg står og skal på studietur her til marts og til denne tur, ville jeg gerne have nogle gode billeder med tilbage.

Mit spørgsmål er så, om der findes et kamera, som kan tage fornufige billeder i byen og samtidigt også indendørs.
Jeg har et budget på ca. 1500 kr.
Håber i kan hjælpe.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. januar 2010 - 21:53 #1
der er mange i 7-800 kr klassen - og det skal du gå efter. Resten sætter du af til hukommelseskort og en bæretaske, så skidtet ikke går i stykker.
Jeg fik selv før jul et casio 10,1mp exlim kamera for 699 - og det er godt til det meste. Kan du finde et med ekstra batteri, så det ene kan lade op mens du bruger det andet, så er det bedre.
Så skifter du hukommelse og batteri hver morgen, og er klar til dagens fotos.
Avatar billede Danielw Nybegynder
01. januar 2010 - 21:55 #2
Jeg har selv kigget lidt på et Canon Digital IXUS 100 IS Black.
det kan købes til ca 1300 kr. Det ser nu meget fornuftigt ud.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
02. januar 2010 - 00:17 #3
Som DanielW skriver så er Ixus ikke et dårligt bud. Jeg ville ikke bevæge mig under 1000 kroner - måske er megapixel fine, men når man zoomer ind kan man se hvor gnidrede (og dermed værdiløse) de pixels er.