Avatar billede keysersoze Guru
01. januar 2010 - 14:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire Netbook og hvid skærm

Jeg har en Acer Aspire One netbook med XP og den begyndte for nogle måneder siden at kunne finde på at starte op med hvid skærm - men lod man den stå lidt tid kom billedet pludselig. Efterhånden som tiden er gået er det blevet oftere og oftere den kommer med hvid skærm og nu gør den det så godt som konsekvent - samtidig kan man lade den står i let en halv time inden der kommer et billede, hvis altså der i det hele taget kommer noget. Kommer der endelig liv i skærmen kan man nu, modsat tidligere, også risikere at den går i hvid skærm efter der har været liv - men det er nu så godt som umuligt at få liv.

Det er ikke kun windows der er hvid - det er også hele boot. Sætter jeg en ekstern skærm til starter windows op på den men derefter skifter den til den interne skærm som så er hvid.

En søgning på nettet viser at det formentlig ikke er et helt ualmindeligt problem med Acer men løsningen har jeg ikke kunnet finde.

Udover en returnering til Acer sidder i så med nogle forslag?
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2010 - 14:08 #1
Som du selv skriver nederst i dit spørgsmål, smid den tilbage til Acer, hvis der altså stadig er garanti på den.

Ellers kunne du jo prøve alle de normale trin til fejlfinding: Geninstaller OS. Flash bios og installer alle drivere på ny. Erstat komponenter en efter en, indtil den ikke giver fejlen.
Men det har du sikkert allerede prøvet.
Avatar billede keysersoze Guru
01. januar 2010 - 14:19 #2
Jeg har ikke noget eksternt drev så det er ikke alt jeg kan gøre desværre - jeg har hentet nyeste drivers men det er ikke lykkedes mig at komme forbi hvid skærm i dag men ellers var dette næste step.

Udover Avast er der ingenting installeret siden jeg modtog den så mest nærliggende er selvfølgelig at det er et hardware problem (men så burde den jo bare konsekvent være død og ikke pludselig komme frem) - men af de info jeg har kunnet finde på nettet har nogle af problemer skyldes nogle indstillinger i win så det kunne jo være heldigt at nogle selv havde oplevet det og kendte et fix. Jeg kan jo naturligt nok ikke undvære den ved en evt rep sag :)
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2010 - 14:43 #3
Eventuelt kunne du jo foretage en geninstallation vha. et USB-stick ([url=http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=390424]som jo ikke koster det hvide ud af øjnene). Så udrydder du i det mindste alle muligheder for softwarerelaterede problemer.

Hvis det ikke er en mulighed, og du ikke lige har nogle erstatningskomponenter ved hånden som du kan prøve med, er det mest nærliggende vist bare at sende den ind, også selvom du så ikke kan bruge den i den computer. En netbook om nogle uger er vel alligvel bedre end ingen netbook.
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2010 - 23:49 #4
læg et svar - det var en hardware-fejl, der nu er fixet på garanti :)
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2010 - 13:47 #5
Jeg er da glad for at du fik det fikset :)