Avatar billede nutronx Nybegynder
16. juli 2001 - 19:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

nat ip entry så jeg kan hoste en diablo2 server

jeg skal have lavet en nat ip entry på min cisco soho 77 router (cisco IOS)
jeg har prøvet med:  set nat entry add [lokal ip] [port] 0.0.0.0 [port] men det virker ikke!!

hvor og hvad skal jeg så skrive?
Avatar billede kapla Nybegynder
16. juli 2001 - 19:15 #1
Brugere på Internet kan ikke få fat i min server (Diablo 2, PCAnyWhere, NetOp el.lign.) eller min IRC forbinder langsomt.

!: Nogle programmer skal, for at fungere efter hensigten, kunne modtage data, som de ikke selv har \"bestilt\". Det gælder bl.a. spil-servere (f.eks. Diablo 2) og fjernstyringsprogrammer (f.eks. PCAnyWhere og NetOp).

For at få disse programmer til at fungere korrekt, skal der oprettes et permanent NAT-entry vedrørende den port, som det pågældende program anvender. Hvilke portnumre der er tale om, kan leverandøren af programmet oplyse (eller det kan fremgå af manualen). Se evt. også listen over kendte portnumre i denne FAQ.

Opsætning af et NAT-entry foretages med denne kommando (xx skal erstattes med det relevante portnummer):

SET NAT ENTRY ADD 192.168.5.5 xx 0.0.0.0 xx TCP

Har den pågældende PC en anden IP-adresse end 192.168.5.5 skal denne adresse naturligvis anvendes.

For PCAnyWhere er det eksempelvis port 5631 (TCP) og 5632 (UDP). For nogle NetOp-vesioner er det port 9999 (TCP), for version 6.0 og 6.5 er standardporten 6502 (TCP). IRC-brugere kan angiveligt have fordel af at tilføje port 113 (TCP) på ovenstående måde.

Avatar billede nutronx Nybegynder
16. juli 2001 - 19:19 #3
Jeg har værtet inde på paikin.dk.. men det er til cisco 667.. det er ikke et rigtigt cisco IOS system de bruger.. derfor andre kommandoer.. det virker ihvertifald ikke.. ;-(
Avatar billede nutronx Nybegynder
16. juli 2001 - 19:30 #5
det er stadigvæk til 677 router
der skal bruges andre kommandoer til en soho 77
(ægte cisco IOS)
Avatar billede nutronx Nybegynder
22. juli 2001 - 14:47 #6
ingen point i den her omgang