Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
27. december 2009 - 20:33 Der er 4 kommentarer

PC'en vil ikke starte

Hej eksperter

Jeg har et større problem med min computer. Jeg mistænker selv min PSU men ville høre om nogen af jer havde nogle "sidekicks" til hvad det ellers kunne være..

Problemet ligger i, at når jeg tænder for pc'en så kommer der intet billede på skærmen, og jeg kan høre at blæserne ikke "starter ordentligt op" Blæserne vil som regel kører op i fuld speed under POST, og derefter ned i hastighed igen - Blæseren på CPU'en kører langsomt og blæseren på mit ATI4870 kan ikke rigtig komme i gang. Den spinder lige et par gange rundt, og så stopper den og dette gentager sig hele tiden.

Kan høre en mærkelig klikke-lyd inde fra PSU'en, så tror det er den der er problemet..
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. december 2009 - 20:43 #1
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2009 - 06:47 #2
Kan godt være din strømforsyning, eller bundkortet, CPUen, din bios chip, dårlig forbindelse i dine stik fra strømforsyningen.
Som du kan se så er der mange muligheder, den sidste er nem at kontrolere.
Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
28. december 2009 - 16:09 #3
Ja tak det var en stor hjælp :)

Må vel bare prøve og købe en ny PSU og smide i..
Avatar billede Jensen DK Novice
29. december 2009 - 06:51 #4
Du kan jo prøve at måle strømmen på de forskellige stik med et multimeter, og se om de overholder de volt som de er sat til.
Din CPU kan du prøve hvis du har en kammerat med en komputer med samme sokkel som dig, husk kølepasta, bios chipen kan du ikke måle ud den føller med på et nyt bundkort.