Avatar billede Bammers Nybegynder
27. december 2009 - 11:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Dell Dimension E520 blinker orange

Jeg er løbet i et lidt irriterende problem. Har netop formateret min pc og smidt lidt ekstra RAM i den, da en af de to gamle klodser var gået til. Herefter har pc'en kørt upåklageligt i en måned, men pludselig kan den ikke længere tændes... den lyser bare orange. Umiddelbart ligner det manglende power-supply, men efter at have kigget lidt på Nettet bliver jeg i tvivl om, om det er den rigtige vej at gå? Er der nogen, der har oplevet samme fejl, eller har gode ideer til hvordan jeg nemmest kommer vider duen at købe et læs reservedele????
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2009 - 11:34 #1
Hvor stor er din strømforsyning?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 11:46 #2
Normalt når en computer blinker orange er den i standby. Det løser sig ikke ved at trykke på tastaturet, for det har du jo sikker prøvet. Prøv at tage strømmen af bag på computeren, og hold startknappen inde i 10 sek. Og start så op igen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2009 - 11:57 #3
Grunden til at jeg spurgte er at mange med dell løber ind i problemet når der sættes flere komponenter i !
Avatar billede Bammers Nybegynder
27. december 2009 - 15:23 #4
@ strømforsyning: Modellen er en L305P-01... dvs. max. output=305W.... men jeg har egentlig ikke sat flere komponenter i... bare en 2Gb RAM klods i stedet for den oprindelige (ødelagte) 1 Gb. Det burde vel ikke give problemer?

@ standby: Det hjælper ikke. Selvom jeg tager strømmen starter den op i 'orange-blinke'-mode. Densætter i øvrigt heller ikke gang i blæser eller andet, så jeg hælder mest til at strømforsyningen har fået 'problemer'... men jeg er bestemt ikke på hjemmebane her!
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2009 - 15:36 #5
Så er de sikkert strømforsyning men for en sikkerheds skyld tag stikket ud og gå alle indstikskort efter for ordentlig kontakt!
fjern også alt perifært udstyr og prøv om den starter.
Avatar billede Bammers Nybegynder
27. december 2009 - 17:46 #6
Nogen ideer til en ny strømforsyning? CORSAIR TX650W?
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2009 - 18:00 #7
Så er du ihvertfald på den rigtige side det eneste du skal være opmærksom på at stikkene passer på din PC densidste jeg fik var der kun 2 eide stik på resten var sata strømstik man kan selvfølgelig sætte y stik på det gjorde jeg.
Avatar billede Bammers Nybegynder
27. december 2009 - 22:07 #8
Jeg gik lidt ned i ydelse... regner med at deres 450W-model kan trække maskinen. Tak for input :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2009 - 13:11 #9
ok?
Avatar billede Bammers Nybegynder
29. december 2009 - 23:00 #10
Jeg har dog ikke nået at skifte strømforsyningen endnu... det må vist vente til det nye år :)
Avatar billede Bammers Nybegynder
31. december 2009 - 09:53 #11
....det virker :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. december 2009 - 09:57 #12
Tillykke!
Avatar billede peterql Nybegynder
12. januar 2010 - 14:18 #13
Min Dell E520 har en MEGET larmende blæser i PSU'en.
Så jeg skal også skifte PSU, hvilken model valgte du og var den lige til at tilslutte?
Avatar billede Bammers Nybegynder
13. januar 2010 - 21:02 #14
CORSAIR VX450W... og ja - det var ikke 'slemt' at skifte den. Reelt bare tre kabler i selve kabinettet og så skruerne for at få den op at hænge ;) Den er ikke _totalt_ lydløs, men bestemt i den stille ende. Fortryder nok lidt at jeg ikke købte en Seasonic... men det er vist mest en smagssag, så vidt jeg kunne læse mig til i løbet af et par timer.
Avatar billede snoopdogg Nybegynder
09. september 2011 - 18:06 #15
heeeej Bammers min comupter har det samme problem som din havde..... hvad var det helt præcis du gjorde for at få den til at virke ?
Avatar billede Bammers Nybegynder
09. september 2011 - 23:29 #16
Som du kan læse længere oppe skiftede jeg bare strømforsyningen. Det forlængede livet på maskinen 6 måneder...
Avatar billede snoopdogg Nybegynder
10. september 2011 - 18:43 #17
ok tak for hjælpen