Avatar billede avest Nybegynder
27. december 2009 - 10:51 Der er 6 kommentarer

Arkivering af e-mails

Hvordan arkiverer jeg mine e-mails fra Outlook i et format til eftertiden?

Jeg har mange år brugt outlook som e-mailprogram, men skifter nu til Gmail. Jeg vil dog gerne kunne læse de gamle e-mails (ikke mindst af historisk værdi) og vil derfor gerne eksportere dem til et eller andet format som ikke lige kræver outlook.

Jeg har kigget på de eksportmuligheder som outlook umiddelbart tilbyder (f.eks. access) men hele teksten kommer ikke med.

Jeg har forsøgt med print til pdf, men hver enkelt e-mail printes som selvstændigt job, og jeg skal derfor indtaste nyt filnavn hvergang, så det virker ikke.

Er der nogen som har et forslag?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2009 - 11:11 #1
Se evt. denne løsning (Godt nok lidt besværligt): http://ing.dk/artikel/83855-saadan-fra-outlook-til-gmail
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2009 - 11:19 #2
Hvis du havde lagt mærke hvor mange Problemer der er med at eksportere og importere emails fra det ene mailsystem til et andet mailsystem ville du undre dig!  hvis du under filer trykker gem som og har lavet en mappe dertil får du en kopi som du vil kunne lukke op med ieexplorer i dine fremtidige maskiner!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 11:53 #3
Jeg har forsøgt #2, men kan desværre ikke få det til at virke. Filerne er gemt som alm outlook express filer. Hvordan skal jeg kunne åbne dem med ieexplorer. Virker det ikke med Expressen????
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2009 - 12:06 #4
Du skal selvfølgelig åbne dem først og så gem som jeg ved godt at det er en langsommelig process men jeg gør det kategorisk med dem jeg ikke vil miste! Jeg havde importeret dem da jeg havde Vista da jeg så kom på Win7 uden mail og gik over på officeoutlook var det simpelthen umuligt at importere dem fra windows mail
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2009 - 12:21 #5
Ja selvfølgelig skal man det. Kan godt se det er en langsommelig process. Men det funker når man gør det på din måde.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2009 - 12:37 #6
Og så har man dem i fremtiden uanset email program denne måde har været brugelig siden det første mailprogram på inettet begyndte!