Avatar billede kxh Nybegynder
25. december 2009 - 17:15 Der er 1 løsning

IIS 7.5 og asp.net AJAX

Hej

Hvad mangler jeg af opsætning...
Jeg har en simpel test webside med ajax komponenter, f.eks. en confirmbuttonExtender afvikles koden via visual studio virker det fint, men hvis jeg publish mod min lokale iis 7.5 på windows 7 pro får jeg denne fejl

Security Exception
Description: The application attempted to perform an operation not allowed by the security policy.  To grant this application the required permission please contact your system administrator or change the application's trust level in the configuration file.

Exception Details: System.Security.SecurityException: Request for the permission of type 'System.Web.AspNetHostingPermission, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Fejlen kommer så snart jeg kalder en ajax komponent, men ikke updatepanel osv, hvor mangler jeg at give rettigheder til afvikling af denne kode, eller skal den konto som afvikler iis have specielle rettigheder tildelt??

Venlig hilsen

Kim
Avatar billede kxh Nybegynder
25. december 2009 - 17:30 #1
Okay jeg fandt løsningen, nemlig i IIS manager skal man højre klikke på dll filen AjaxControlToolkit.dll og under "Edit Permissions" under første tab "General" skal man klikke på knappen "unblock" - genstart IIS og din webside kan nu bruge de funktioner om ligger i dll filen.

Besked:
"This file came from another computer and might be blocked to help protect this computer"

// Kim