Avatar billede styrk Nybegynder
22. december 2009 - 21:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

rewrite til /templates/{DOMAIN NAME}

Hejsa.

Jeg har en webdir: /var/www/mitsite/www som tilgåes på normal vis ved hjælp af http://mitsite.dk/.

Jeg har så et subdir: templates, som på nuværende tidspunkt tilgåes ved hjælp af http://mitsite.dk/templates.

Jeg kunne godt tænke migg at lave en rewrite rule (hvis det kan lade sig gøre) som gør følgende.

Tilgåes http://mitsite.dk/templates så skal den faktisk hente filer fra /var/www/mitsite/templates/mitsite.dk - dog skal den tage højde for at domænet "mitsite.dk" kunne hedde "etandetsite.dk", så hvis jeg på mitandetsite.dk vil tilgå mitandetsite.dk/templates så blev filerne vist fra /var/www/mitsite.dk/templates/mitandetsite.dk.

OK! Det var meget indviklet skrevet.. gav det mening? ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2009 - 22:37 #1
En url rewrite kræver at det kan tilgås via en url. Det lyder ikke til at være tilfældet. Men en opsætning på webserveren kan sikkert gøre det - evt med manuel indtastning et eller andet sted for hvert domæne.
Avatar billede MikkelHanson Nybegynder
29. januar 2010 - 20:37 #2
Kører du selv din webserver, kan du linke (ln) til mappen. Så igennem din apache konfiguration kan du sætte mappen ../templates til at tilgå fra ethvert hit på xx.xx/templates
Avatar billede styrk Nybegynder
03. februar 2010 - 19:53 #3
hej mikkel. Vil du lægge et svar, det virker efter hensigten.
Avatar billede MikkelHanson Nybegynder
05. februar 2010 - 14:47 #4
:-)