Avatar billede laurbjerg Nybegynder
21. december 2009 - 18:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dvd harddisk optager

hej

jeg har en pioneer dvd med harddisk. efter vi har fået det digitale signal, kan jeg godt optage på harddisken, men jeg kan ikke brænde det på en dvd det.

den kommer med en fejlmelding

nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 18:40 #1
Hvad hedder din harddiskoptager (model nummer)?
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
21. december 2009 - 18:46 #2
DVR-433H-S
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 18:56 #3
Har du skiftet til et andet mærke dvd at optage på?
Den understøtter kun plader med minus ikke plus? DVD/DVDRW-
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 18:57 #4
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
21. december 2009 - 19:07 #5
okay.....bruger disc der hedder DVD-R........er det det der gør det.........troede da ikke at det absolut skulle hedde RW
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
21. december 2009 - 19:13 #6
har lige prøvet at optage på en af de disc jeg har. tog en gammel udsendendelse fra harddisken og det fungerede, men når jeg prøver med en ny udsendelse, efter det digitale signal virker det ikke.

fejlmeldingen er : the title will be divided where the aspect ratio changes. ok to add title
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 19:24 #7
Nej du skal kunne brænde på dvd-. Der hvor jeg her skrevet DVD/DVDRW- står for dvd- og dvdrw-.
Den fejlmelding du har fået, er fordi du har optaget i 2 forskellige billedstørrelser. Og det er derfor den melder fejl tror jeg. Den kan ikke finde ud af det, og som jeg læser den vil den så lave optagelsen i 2 dele. Tror ikke afspilleren fejler noget. Du skal bare være opmærksom på størrelsrne, når du optager efter hinanden. Dette er et [svar].
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
21. december 2009 - 19:44 #8
okay, takker for svaret....på trods af at jeg ikke helt er klar over hvad du mener.

har bare optaget på harddisken som jeg plejer.....det hele er startet efter det nye signal
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 19:54 #9
Aspect ratio er billed størrelse, og grunden til den ikke vil optage er sandsynligvis at de to optagelser du vil flette sammen har forskellig billedstørrelse. Du må prøve at optage igen og se om det virker. Kan bare ikke helt forstå det skulle ændre sig så meget, da de fleste af de mpeg2 kanaler jo er det samme. Du optager ikke fra en løs mpeg 4 boks vel?