Avatar billede NinaC Nybegynder
20. december 2009 - 18:35 Der er 16 kommentarer

Cookies påkrævet

Jeg har et problem... For et par dage siden, når jeg loggede på facebook, og ville klikke ind på min profil, kom denne besked i bjælken for neden: Siden indeholder fejl..
Jeg kunne sagtens se startsiden, men ligeså snart jeg trykkede profil, kom denne besked...
Derefter søgte jeg lidt på google om dette, og der blev skrevet at man kunne slette sine cookies, det gjorde jeg så... Nu kan jeg slet ikke logge ind. Og får denne besked: "Cookies påkrævet
Cookies er ikke aktiveret i din browser. Juster dine sikkerhedsindstillinger, før du fortsætter."

Hvad skal jeg gøre?
Håber nogen kan hjælpe mig, og hvis ikke, hvor kan jeg så finde hjælp?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 10:28 #1
I IE8 trykker du på funktioner-internetindstillinger-sikkerhed.
Standard indstillingen for internet zone er mellemhøj. Du kan nulstille der inder, men så nulstilles alle zoner.
Avatar billede NinaC Nybegynder
21. december 2009 - 12:57 #2
Har forsøgt, men det hjalp ikke.... :(
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 13:02 #3
Hvilken firewall bruger du? Zonealarm??
Avatar billede NinaC Nybegynder
21. december 2009 - 13:07 #4
Jeg har ikke så meget forstand på computere.. Men hvor ser jeg hvilken firewall jeg bruger?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 13:14 #5
Hvis du går ind i sikkerheds center i kontrolpanel, kan du se det her. Har du NOrton Antivirus Eller Kaspersky er de mange gange en del af pakken.
Du kunne prøve en alternativ løsning. Prøv at hente Firefox og se om den kan? Findes her:http://www.mozilla.com/da/
Avatar billede NinaC Nybegynder
21. december 2009 - 13:25 #6
Hmmm. Der står bare Windows Firewall..
Mit virusprogram hedder VirusFighter.

Under installerede firewallprogrammer står der:
Norton Internet Security - Status: FRA
Windows Firewall - Status: TIL
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 13:30 #7
Har du en Norton installeret sammen med Virusfighter? Er det en der er udløbet?
Avatar billede NinaC Nybegynder
21. december 2009 - 13:38 #8
Uha jeg ved det ikke... Kan ikke se jeg har noget der hedder Norton mere...  Der er noget der hedder Symantec, som jeg ikke ved hvad er...
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 13:44 #9
Symantec laver Norton, så der ligger sandsynligvis en installation med det. Nede i højre hjørne ved proces linien, er der et ikon der der hedder Norton? Eller har du kun Virusfighter her?
Avatar billede NinaC Nybegynder
21. december 2009 - 13:53 #10
Nej det er der ikke...
Men skal jeg slette det inde i Kontrolpanel, under Programmer, der hedder Symantec?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 14:01 #11
Hvis det er en udgået antivirus pakke som fulgte med computeren da den var ny, så ville jeg afinstallere den. Hvis du ikke har andre programmer fra Symantec ville jeg også køre denne tool der fjerner det sidste:http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039
Du skal vælge hvilken version der var installeret.
Tror ikke det har noget med dit generelle problem at gøre men der er ingen grund til det ligger der.
Har du forsøgt dig med Firefox, som jeg beskrev i #5?
Avatar billede NinaC Nybegynder
21. december 2009 - 14:07 #12
Ja jeg har prøvet Firefox, det virker helt perfekt... :)
Men det ville nu være rart hvis IE virkede som det plejer..
Men pyt. :)
Det kan også være det retter sig af sig selv... :)
Tusind tak for hjælpen!! :D
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 14:08 #13
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 14:09 #14
Kan være der retter sig når der kommer opdateringer til explorer næste gang.
Avatar billede NinaC Nybegynder
21. december 2009 - 14:11 #15
Det må tiden vise. Men tak for hjælpen. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 16:04 #16
Du husker lige at lukke tråden ikke:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4