Avatar billede leasing Nybegynder
18. december 2009 - 13:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med join

Jeg har 3 tabeller med følgende felter:
Aftale:
aftalenrgeneration
status
debitornr
finansieringsbeløb

Customer:
No
Name
SE
CPR

Temp:
navn
kontaktnr
CVR
CPR

Debitornr og No har en innerjoin. Det der så er mit store problem er, Customer og Temp skal forbindes således at:
1. Customer.SE skal joines til Temp.CVR
2. Customer.CPR skal joines til Temp.CPR
der behøver ikke at stå noget i begge felter.

Håber det er til at forstå.
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2009 - 13:39 #1
If you use access query builder its quite easy.

Add all tables and then using the mouse you can join the fields ýou want to use in teh JOIN. This gives an INNER JOIN.

Now right click on the thin line where you can now choose how to JOIN the tables.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2009 - 10:13 #2
Jeg ville ikke joine over så sammensat en nøgle som: 'CVR eller CPR - hvilke der nu var forskellig fra null', men:

Fjerne CVR og CPR fra Temp og tilføje No
Avatar billede leasing Nybegynder
05. januar 2010 - 09:18 #3
Lukker spørgsmål. Problemet blev klaret ved at lave noget udtræk i navision. Tak for jeres input.