Avatar billede surfing1 Nybegynder
16. december 2009 - 13:19 Der er 12 kommentarer

Mappen Dokumenter åbner?

Jeg Har en pc hvor  mappen Dokumenter åbner af sig selv hvergang pc starter op  jeg klikker så på det røde kryds hvergang  men det er alligevel irriterende og kan vel undgås?
XP
mvhh Søren
Avatar billede klaudi Ekspert
16. december 2009 - 13:37 #1
Prøv i Stifinder,
menuen Funktioner>Mappeindstillinger
klik på fanen Vis, under Avancerede indstillinger,
tjek om der er markering i Gendan tidligere mappevinduer ved logon, fjern hvis der er det, klik ok

det kan jo også være at der er havnet en genvej i mappen Start
så det er derfor den åbner hvergang
Avatar billede Glykon360 Nybegynder
16. december 2009 - 13:41 #2
Gå ned i start og tryk på den knap der hedder KØR i linien skriver du msconfig, så dukker der en boks op der vælger du fanen START der kan du se alt hvad computeren starter op.
16. december 2009 - 18:28 #3
Velkommen til E. ...

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

Pointe:
CCleaner - Værktøjer - Opstart:
Hvis der er 'noget' her der pejer på noget der ikke findes mere vil du opleve det du der... Derfor Disable/Fjern et sådant elemenent.

Denne procedure viser mere på en bedre måde end med nævnte MSConfig ...

---

<surfing1>: Du vender vel pænt tilbage ?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2009 - 10:12 #4
Nu er det vel ikke en som har ville lave lidt sjov med dig og har smækket en genvej til mappen op i startup mappen?

Du kan se det ved at klikke Start -> Programmer -> Start. Hvis den ligger der, skal du blot højreklikke og slette.
02. januar 2010 - 22:16 #5
(Hvad endte denne med ?)
Avatar billede surfing1 Nybegynder
19. februar 2010 - 23:17 #6
Ja det endte med at problemet stadig er der  det er min reservecomp.
der er ikke noget i "start"
msconfig var der ikke noget der henviste til dokumentmappen

heller ikke  ved at køre CCleaner - Værktøjer - Opstart:
men det er vel egentlig også samme sted  man finder frem til

den med at kikke i stifinder og mappeinstilling vis fik mig til at undre mig over  at jeg gik i programmer/tilbehør/stifinder  og det der så sker er at mappen Dokumenter åbner??

mvh  Søren
20. februar 2010 - 10:55 #7
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede surfing1 Nybegynder
21. februar 2010 - 21:42 #8
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:41:29, on 21-02-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
G:\WINDOWS\System32\smss.exe
G:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
G:\WINDOWS\system32\services.exe
G:\WINDOWS\system32\lsass.exe
G:\WINDOWS\system32\svchost.exe
G:\WINDOWS\System32\svchost.exe
G:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
G:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
G:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
G:\WINDOWS\Mixer.exe
G:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
H:\gufting\hiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=G:\WINDOWS\system32\userinit.exe,C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] G:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-21-1123561945-492894223-854245398-1003\..\Run: [CTFMON.EXE] G:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User '?')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_60D6097707281E79.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - G:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - G:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {22492231-AEF0-49FC-9180-CE8969AB1273} (F-Secure Online Scanner Launcher) - http://download.sp.f-secure.com/ols/f-secure-rtm/resources/fslauncher.cab
O16 - DPF: {77E32299-629F-43C6-AB77-6A1E6D7663F6} (Groove Control) - http://atv.disney.go.com/global/download/otoy/OTOYAX29b.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{09C7C559-594A-42BC-A2F4-946CC5324EE5}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{09C7C559-594A-42BC-A2F4-946CC5324EE5}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{09C7C559-594A-42BC-A2F4-946CC5324EE5}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe

--
End of file - 4954 bytes
21. februar 2010 - 21:56 #9
What ???

Ligger dit Windows på G:\Windows ???
Og nogle andre Windows 'ting' på C:\Windows ???

Det er blandt andet det som giver/har givet balladen!!!

Det vil let give en masse bøvl!!!

---

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er denne, som skal fixes:

F2 - REG:system.ini: UserInit=G:\WINDOWS\system32\userinit.exe,C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,

Genstart normalt...
Avatar billede surfing1 Nybegynder
21. februar 2010 - 22:56 #10
Hallo  var det bare det??  Nu er det skisme væk  Ved godt det med C:  G:  Det er længe siden jeg installerede det var vist noget med at jeg ikke kunne inst. oven på C: Raid controllernoget
og så endte det sådan  men jeg ville da ger have mit G: til at Være C:  men gider næsten ikke starte forfra lige nu virker det jo tilsyneladende

mange tak Larry hvordan takker man ellers er det noget med point?
22. februar 2010 - 06:30 #11
Det med C: G: kan kun rettes ved at rulle 100% forfra...

Men så er du 'advaret' ...
22. februar 2010 - 06:31 #12
Ping...
(Det var et [svar]...)