15. december 2009 - 16:29Der er
17 kommentarer og 1 løsning
Blå skærm, Fundet harddisk fejl.
Hej eksperter!
Da jeg blev mistænktsom på at min harddisk kunne have nogle fejl har jeg givet mig til at undersøge dette. Jeg har installeret Westeren Digital Data Lifeguard, hvis jeg kører en quick test kommer den med følgene fejl:
Test Result: FAIL Test Error Code: 06-Quick Test on drive 2 did not complete! Status code = 07 (Failed read test element), Failure Checkpoint = 65 (Error Log Test) SMART self-test did not complete on drive 2!
Er min harddisk ødelagt, eller kan jeg evt gøre noget? Takker på forhånd!
Hvis kablerne er i orden, er der åbenbart et eller andet galt. Det er en ret elendig forklaring fra Western. Men måske skulle du redde dine data, give den en gang Killdisk, formatere den og så køre testen igen. Du kan også prøve at se, hvad dette program siger. HDsentineltel http://peecee.dk/upload/listing
har skiftet kabel, så det skulle umuligt være problemet, data'erne som ligger på disken er ligegyldigt, da jeg har formateret en del gange og prøvet alt..
Ville lige prøve HDsentineltel. Kan heller ikke tyde deres foklaring fra western som du skriver!!
Skal lige siges at min western digitals sidder som harddisk nr. 2 altså ikke den som windows kører på nu, men hvis det hjælper boot fra cd er det da et forsøg værd!!
Off-line: I HDSentinel siger den Heath "41%" "The drive found 28 Bad sectors during its self test. There are 21 weak sectors found on the disk surface. They may be remapped any time in the later use of the disk It is recommeded to exmine the log of the disk regulaly. All new problems found will be logged there. IT is recommended to backup often to provent data loss"
Og hvis den tager en Hard Disk Test siger den "Test failed by read element"
Okay, har lige hentet killdisk. Prøver mig frem og håber på heldet... Ellers er der nok ingen anden udvej end at få købt en ny harddisk :(... Men mange tak for hjælpen indtil nu :)
har lavet mig en boot-cd så jeg har taget den anden harddisk helt fra, kan se det her kommer til at tage lang tid :).. men som sagt lykkedes det her ikke bliver det en ny harddisk, du kan ligge et svar for point... ;)
Takker! Ja det er jo den uundgåelige ulempe ved Killdisk. Jeg har ikke selv prøvet den, men ved godt det tager en pokkers tid. Klogt træk at tage den anden disk fra, så kommer der i altfald ingen ubehagelige overraskelser:)
Den har bad sectors. Det kan killdisk ikke rette op på. fejl rapporten skriver også at der er flere svage sektors som i fremtiden vil fejle.
Disken er ved at DØ. Kill disk vil ikke afhjælpe dette! Dine data er slet ikke sikre på den disk mere.
Jeg ville undersøge via WD's hjemmeside om der ikke stadig er garanti på disken. De ombytter den gerne (du skal dog selv betale portoen den ene vej).
Jeg har fået byttet 2 diske på den måde.
Synes godt om
Slettet bruger
16. december 2009 - 09:18#18
Jeg har brugt killdisk mange gange. Hvis du tilsidst ikke får en blå skærm, hvor der kun er nuller (med ctrl -s) er der fejl på harddisken.
Syntes ikke killdisk tager så lang tid, da den jo arbejder for sig selv
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.