Avatar billede futte21 Nybegynder
15. december 2009 - 16:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm, Fundet harddisk fejl.

Hej eksperter!

Da jeg blev mistænktsom på at min harddisk kunne have nogle fejl har jeg givet mig til at undersøge dette. Jeg har installeret Westeren Digital Data Lifeguard, hvis jeg kører en quick test kommer den med følgene fejl:

Test Result: FAIL
Test Error Code: 06-Quick Test on drive 2 did not complete! Status code = 07 (Failed read test element), Failure Checkpoint = 65 (Error Log Test) SMART self-test did not complete on drive 2!

Er min harddisk ødelagt, eller kan jeg evt gøre noget?
Takker på forhånd!
Avatar billede futte21 Nybegynder
15. december 2009 - 16:34 #1
det skal siges at den har gennemført følgene test uden problemer.
- extended test
- write zeros
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2009 - 17:25 #2
Gå ind på harddisk producentens hjemmeside. Der kan du hente
et program, som kan teste deres diske for fejl.
Avatar billede futte21 Nybegynder
15. december 2009 - 19:53 #3
det er det som jeg har gjort, og hvor den skriver følgene fejl!
(Westen Digital)
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2009 - 20:32 #4
Ja, mig som ikke læser beskrivelsen ordentlig.
Men her har du en kodeliste fra Western digital.
http://support.wdc.com/techinfo/general/errorcodes.asp
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2009 - 20:45 #5
Hvis kablerne er i orden, er der åbenbart et eller andet galt.
Det er en ret elendig forklaring fra Western.
Men måske skulle du redde dine data, give den en gang Killdisk,
formatere den og så køre testen igen.
Du kan også prøve at se, hvad dette program siger. HDsentineltel
http://peecee.dk/upload/listing
Avatar billede futte21 Nybegynder
15. december 2009 - 20:47 #6
har skiftet kabel, så det skulle umuligt være problemet, data'erne som ligger på disken er ligegyldigt, da jeg har formateret en del gange og prøvet alt..

Ville lige prøve HDsentineltel. Kan heller ikke tyde deres foklaring fra western som du skriver!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. december 2009 - 20:52 #7
Hent DataLifeGuard CD'en. Boot maskinen op på den og test uden windows.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2009 - 20:55 #8
james
DataLifeGuard CD. Hvis?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. december 2009 - 20:57 #9
Off-line: Western Digitals.

Futte 21: Hvilken model er din disk?
Avatar billede futte21 Nybegynder
15. december 2009 - 21:02 #10
Skal lige siges at min western digitals sidder som harddisk nr. 2 altså ikke den som windows kører på nu, men hvis det hjælper boot fra cd er det da et forsøg værd!!

Det er en WD3200KS
Avatar billede futte21 Nybegynder
15. december 2009 - 21:33 #11
Off-line: I HDSentinel siger den Heath "41%"
"The drive found 28 Bad sectors during its self test.
There are 21 weak sectors found on the disk surface. They may be remapped any time in the later use of the disk
It is recommeded to exmine the log of the disk regulaly. All new problems found will be logged there.
IT is recommended to backup often to provent data loss"

Og hvis den tager en Hard Disk Test siger den "Test failed by read element"

Det kunne godt tyde på der er noget helt galt...
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2009 - 21:39 #12
Nemlig, så jeg holder stadig på #5
Mine 2 Hdér får betegnelsen "Exellent, no action needed"
Avatar billede futte21 Nybegynder
15. december 2009 - 21:43 #13
Okay, har lige hentet killdisk. Prøver mig frem og håber på heldet... Ellers er der nok ingen anden udvej end at få købt en ny harddisk :(... Men mange tak for hjælpen indtil nu :)
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2009 - 21:50 #14
Ok, men pas nu gevaldigt på, at du ikke kommer til at overskrive
begge diske. Er du i tvivl, så tag kablerne fra den disk du ikke
vil overskrive.
Avatar billede futte21 Nybegynder
15. december 2009 - 22:11 #15
har lavet mig en boot-cd så jeg har taget den anden harddisk helt fra, kan se det her kommer til at tage lang tid :).. men som sagt lykkedes det her ikke bliver det en ny harddisk, du kan ligge et svar for point... ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2009 - 22:25 #16
Takker! Ja det er jo den uundgåelige ulempe ved Killdisk. Jeg
har ikke selv prøvet den, men ved godt det tager en pokkers tid.
Klogt træk at tage den anden disk fra, så kommer der i altfald
ingen ubehagelige overraskelser:)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. december 2009 - 07:41 #17
Den har bad sectors. Det kan killdisk ikke rette op på. fejl rapporten skriver også at der er flere svage sektors som i fremtiden vil fejle.

Disken er ved at DØ. Kill disk vil ikke afhjælpe dette! Dine data er slet ikke sikre på den disk mere.

Jeg ville undersøge via WD's hjemmeside om der ikke stadig er garanti på disken. De ombytter den gerne (du skal dog selv betale portoen den ene vej).

Jeg har fået byttet 2 diske på den måde.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2009 - 09:18 #18
Jeg har brugt killdisk mange gange. Hvis du tilsidst ikke får en blå skærm, hvor der kun er nuller (med ctrl -s) er der fejl på harddisken.

Syntes ikke killdisk tager så lang tid, da den jo arbejder for sig selv