Avatar billede durany Nybegynder
15. december 2009 - 03:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bærbar holder i 2 -3 min uden ledning

Hej

Min bærbar holder ikke mere end 2-3 min og siger batteriet er tomt og slukker. Selvom den har stået op opladt og vist 100% med ledning.

Jeg forstår det ikke, den er startet med det sådan pludseligt. Jeg har ikke brugt den så meget uden ledning de sidste måneder, og da jeg så har taget den med mig på farten har den skuffet mig.

Hjælp venligst!

Det er en MEDION MD96640 ca. 2 år gammel nu.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2009 - 07:07 #1
Dit batteri er nok defekt, prøv om du kan låne et, eller prøv dit batteri i en anden komputer, så ved du hvad der er defekt, det er surt at købe et nyt batteri og så er det komputeren som er defekt.
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
15. december 2009 - 07:59 #2
Hej!

Jeg ville foreslå, at du engang imellem tager et kig forbi PC Worlds downloadkasse.
De har nogle rigtig fede downloads, som også kan være rigtig nyttige.
Du har simpelthen heldet med dig idag.
PC World, havde lige et program, som kan hjælpe dig den rette vej.

Program information:

Med BatteryCare får du et billede af, hvor slidt dit batteri er på din bærbare computer. Du kan også se, hvor meget kapacitet der er tilbage, og du har mulighed for at se, hvor varm computerens processor er.

Men det mest geniale ved programmet er, at det kan justere Windows' indstillinger, hvis du skal have klemt så meget power ud af dit batteri som muligt.

Hvis du kører Windows Vista vil BatteryCare automatisk slå den krævende Aero-brugergrænseflade fra, og andre funktioner som SuperFetch, ReadyBoost og Windows Search. Hvis du sætter et strømkabel til computeren, sætter BatteryCare automatisk programmerne i gang igen.

Download: ( http://www.pcworld.dk/download/2/1691 )
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 09:11 #3
http://www.medion.de/md96640/dk/noflash.html

der står 36 måneder så er det ikke hos dem du skal henvende dig

det er ellers nogle priser der vil noget

http://shop.notebookonline.dk/batteri/medion/md96640/model.aspx

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 09:12 #4
under produkter/service står det

eksperten viser ikke links korrekt
Avatar billede durany Nybegynder
15. december 2009 - 09:42 #5
Hej igen

Nu er BatteryCare installeret og kører.
Den viser en cph hastighed på 67 grader C. Er dette normalt for en bærbar?

Mht. Battery remaining time, så er der ingen tal men " -- " 2 bindestrege. Viser at den ikke helt kan regne det ud, så der er noget galt.

Jeg tror det der sker er at den oplader helt til 100% (Men de 100% er måske 1/30 del af hvad den i virkeligheden kan holde til). Altså selvom den er fuld ladet så holder den i 2-3 minutter og dør efter. Det ligner kapaciteten ikke rækker nok mere, for tror ikke det er fordi den aflader ekstremt hurtigt.
Eller er det det samme?
Avatar billede durany Nybegynder
15. december 2009 - 09:45 #6
Hej Treatmenice
Hvorfor er det ikke dem jeg skal henvende mig til? Der er ikke gået mere end 36 måneder jo?
Avatar billede justrace Novice
15. december 2009 - 10:09 #7
Nu kan jeg jo ikke udtale mig på treatmenice's vegne, men det kunne jo være ment på den måde at det er et oplagt sted at henvende sig. Mener Medion har en fornuftig service. :)
Avatar billede justrace Novice
15. december 2009 - 10:12 #8
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 11:15 #9
prøver lige igen

der står 36 måneder så er det "ikke" hos dem du skal henvende dig
med det menes selvfølgelig starter du der.
Avatar billede justrace Novice
15. december 2009 - 12:06 #10
Men under 1.200,- er da ok for et nyt. Købte et til en Toshiba for en 3 år siden, og måtte slippe 1.600,-. :)
Avatar billede drenriza Nybegynder
15. december 2009 - 14:21 #11
Det lyder som om dit batteri er "knækket", altser det kan ikke lager en særlig stor spænding. Og det er lige til at kassere. Det er ligemeget om din computer står til at lade op i 5år, den ville ikke kunne holde 5min.

Du kommer formentlig ikke uden om at invistere i et nyt batteri, hvis du ville bruge den uden adapter.

Som en information på vejen.
Når der skal handles bærbar computer (eller stationær for den sags skyld) ville jeg råde dig til Asus/Apple computere. De 2 producenter laver sindsyge holdbare computere.

Begge kåret til de bedste i verden.

Dette betyder selvfølgelig ikke at deres batterier ikke kan "knække" det kan ske uforudsigeligt. Men jeg handler personligt ikke andet.
Avatar billede durany Nybegynder
23. februar 2010 - 11:33 #12
Nu har jeg kontaktet MEDION og de har sendt mig en label til at indsende den og så ville de kigge på den.

Jeg er selv en meget fast pc bruger men nu hvor jeg har investeret i en iphone kunne det være rart med en Apple computer?
Hvilke væsentlige fordele ville jeg have når jeg bruger computeren til mindre grafisk arbejde samt alm. spil, video og internet brug.

Kort sagt er der en fordel i det hvis jeg bruger den meget multimedie mæssigt?