Avatar billede mholck Nybegynder
10. december 2009 - 13:52 Der er 11 kommentarer

Seriel port vs USB

Hej
Jeg har udviklet nogle programmer til at lave opdatering af indhold på nogle skærme, via SMS.
Programmerne anvender et andet program der kommunikerer via seriel porten, oprindeligt skrevet til et serielt gprs modem (mobil tlf. uden tastatur og skærm) en sort fætter jeg ikke kan husk hvad hedder, men det var vist en Nokia ??

Er der NOGEN måde jeg kan få en alm. mobil til at agere gprs modem via USB porten, og flytte kommunikationen over fra den serielle port til usb (jeg har prøvet port skift til USB porten)?

Jeg har også forsøgt med "Virtual serial port", den detekterer tlf. men programmet siger bare " ingen kontakt til telefon", alle porte står korrekt og data / stop bits er identiske ??

Hvad kan man gøre, findes der en direkte konverter fra seriel til usb stik?

Alternativt, er der nogen der kender modemmet, og har et til salg?

Nå, tyg lige på den ;-)

Tak
Vh
M.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2009 - 17:04 #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2009 - 17:06 #2
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2009 - 17:09 #3
Experten tager åbenbart ikke det hele med skriv det i url'en og tag det hele med!
Avatar billede mholck Nybegynder
10. december 2009 - 18:19 #4
Hej Poko1
Ok, og det fungerer?
Tak for svaret...vil du have lidt point?

Vh
M.
Avatar billede mholck Nybegynder
10. december 2009 - 18:22 #5
Hey igen Poko1

Arrrhh...damn
Jeg ser lige at det jo er den forkerte "vej" det er jo et 9-polet hanstik.
Jeg skal bruge et stik der går UD af serielle port på computer TIL et miniusb i min telefon....tænkte nok at det ikke var mig der var helt idiot :-)

Kan du løse den?

Vh
M.
Avatar billede justrace Novice
13. december 2009 - 11:26 #6
Den findes nok ikke, men smæk en USB-hub mellem, så burde det kunne samles. :)
Avatar billede mholck Nybegynder
13. december 2009 - 11:56 #7
Hej Poko1

Prøv lige at hør :-)

Det stik du har linket til er et HAN serielt stik til USB, jeg skal jo bruge et HUN serielt stik til USB, da terminalen på computeren jo er et HAN stik....hmmm..kunne man mon bruge et Null-modem adapter?

Nå...så tygger du lige igen ikke?

Ja, en USB hub ville løse USB til miniUSB problemet.

Vh
M.
Avatar billede justrace Novice
13. december 2009 - 12:02 #8
Ja du kan bruge en nul-moden adapter, men få en hvor stikkene kan skilles ad, da du sikkert skal flytte et par ben.
Avatar billede mholck Nybegynder
13. december 2009 - 13:31 #9
Hey Justrace

Damn ! :-)
...NU kommer vi ud i noget rod......er det bare data benene der skal flyttes ?
Avatar billede justrace Novice
13. december 2009 - 13:47 #10
Jo, altså det er data-benene der måske skal flyttes, men de andre skal vel også for at hente det? :)

Ja, for der er åbenbar flere standarder i den samme standard. Men det er nu ikke så vanskeligt. :)
Avatar billede mholck Nybegynder
13. december 2009 - 14:42 #11
Hey
Ja, det er ligesom det tænkte....
Nu mangler vi så lige en HW ingeniør der kan fortælle den korrekte rækkefølge.  :-)

Nå, men tak for det.

Jeg poster lige hvis jeg finder en løsning.

Vh
M.