Avatar billede chris-zuul Nybegynder
10. december 2009 - 10:28 Der er 1 kommentar

IP range Cisco asa 5505

hej.

Jeg sidder i et mindre firma hvor vi tit har kunder.
Vi har lige købt en ny router og jeg vil gerne have lavet nogle forskellige ip range.

Serverne i firmaet skal gå fra 192.168.1.2 og til 192.168.1.10
Arbejds computerne skal gå fra 192.168.2.11 til 192.168.1.99

Disse 2 grupper skal være faste ip'er

og når der kommer kunder skal der være en ip range med DHCP der kører fra 192.168.1.100-199

Jeg synes ikke jeg kan finde noget i ASDM til at gøre dette?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 12:45 #1
Hejsa.

Du skal ind under Configuration/ Global objects og definere nogle grupper, hvor du så kan lægge dine ranges ind.

Det er både muligt at oprette computer-objekter med tilhørende ip-adresse og så ligge dem ind i en gruppe og så selvfølgelig definere ip-ranges og associere dem med de grupper du har.

Med hensyn til kundeadgangen og DHCP, så skal du ud i noget VPN og her har du også mulighed for at specificere et vpn-netværk til dine vpn-brugere.

Jeg sidder desvære ikke lige med en ASA nu så det blev en noget overfladisk forklaring, men hvis du som skrevet står går ind under Configuration/ global objects, vil du kunne definere dine grupper og objekter og vil så kunne benytte disse i dine access rules også.