Avatar billede faroeboy Nybegynder
10. december 2009 - 00:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

xp pro fejl på bærbar lifebook

hej, er der nogen der kan hjælpe mig.Min kammerat har en bærbar som er gået fuldstændig i baglåa. den vil ikke starte på genoprettelsesdisken som fulgte med, så jeg får ikke kontakt til den.
Det der sker, er at den kommer op med en sort side og den her _ streg står på øverst i venstre hjørne på skærmen.

Har som sagt bootet fra genoprettelsesdisken, fra harddisken og i fejlsikret tilstand, kun til kommandopromt osv osv lige meget så ender det med denne streg øverst i venstre hjørne, en enkelt gang kom jeg ud til hvor windowslogo kom på og der stod den i et døgn og så skete der ikke mere.

Hvad gør jeg nu, jeg er fuldstændig lost?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2009 - 02:08 #1
Hvilken Bærbar den må have et navn
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2009 - 02:09 #2
Hvilken bærbar den har vel et navn
Avatar billede bramming Nybegynder
10. december 2009 - 02:21 #3
Jamen hvis den er sat korrekt op i BIOS til at loade cd fra start er den da lidt gal :) Men er det en Fujitsu bærbar?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. december 2009 - 05:37 #4
Som de andre siger hvilken fujitsu bærbar er der tale om?
Har du forsøgt at boote fra andre medier (Linux live CD)?
Kan du komme ind i BIOS?
- Hvis ja kan du så se disken der?
Avatar billede haverslev Novice
10. december 2009 - 07:29 #5
Din bios skal stå til at være first boot device på cd rom drevet.
For at komme ind i BIOS, tryk enten på "Delete" / "F1" / "F2" knappen under opstart - gå ind under menu "Advanced Setup" og vælg cd-rom som 1.boot device.
Tryk herefter på "F10" for at gemme/save dine indstillinger i bios.
Nogle pc`ere har dog en boot menu, hvor der blot skal trykkes på f. eks "F11" eller "F12"  - så kan man vælge DVD/CD-drev.

Når ovenstående er udført:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede faroeboy Nybegynder
10. december 2009 - 17:58 #6
Takker for svar hidtil, desværrre har jeg den ikke ved hånden men vender tilbage senere, beklager manglende info
Avatar billede faroeboy Nybegynder
10. december 2009 - 22:16 #7
Det er een Fujitsu Siemens E serie  Model E 8020 D med installeret Win XP pro
Avatar billede faroeboy Nybegynder
14. december 2009 - 20:51 #8
Lukker
Avatar billede haverslev Novice
15. december 2009 - 07:43 #9
Øhh, det er da en tilbagemelding der kan bruges til nul og niks
Hvad blev løsningen siden du blot lukker - uden at nævne hvad du har provet osv.
Avatar billede faroeboy Nybegynder
05. januar 2010 - 22:22 #10
Jamen den blev skrottet for der fandtes vist nok ikke noget endeligt svar på mit spørgsmål beklager. Da det heller ikke var min egen, så var det hellere ikke min beslutning at skrotte den, og har heller ikke fingrene i den mere.