Avatar billede wanze Nybegynder
06. december 2009 - 23:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DanDomain webshop: Top 5-liste over mest solgte produkter

Jeg er ved at sætte en DanDomain webshop op, men kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg indsætter en top5-liste over mest solgte produkter, som der fx er på www.billigcamping.dk.

Jeg har avanceret designer, men kan kun i opsætningen finde ud af, hvordan jeg indsætter en top10-liste på forsiden. Den liste jeg ønsker at lave skal være på alle siderne i en af sidebjælerne, fx under kurven (som på billigcamping.dk).

Når jeg kigger i kildekoden lader det til, at den på den måde er blevet inkluderet i kurven (<tr><td id="BasketHeader"><div>Top 5 mest solgte</div></td></tr>), men jeg kan godt nok ikke regne ud, hvordan det gøres.
Avatar billede wanze Nybegynder
19. december 2009 - 00:27 #1
Supporten har fortalt mig, at det ikke kan lade sig gøre. Lukker.
Avatar billede thomas_b Nybegynder
06. januar 2010 - 00:43 #2
Dette kan godt lade sig gøre... men det eneste der er ved det, du skal gøre det med JavaScript og søgemaskinerne vil ikke kunne læse det...!
Avatar billede wanze Nybegynder
06. januar 2010 - 01:38 #3
Hvordan skulle det fungere? Det der er på billigcamping.dk er ikke lavet i javascript. Men hvordan siger du da det kan laves i javascript? Så skulle jeg lave et kald med AJAX, men hvorfra?
Avatar billede thomas_b Nybegynder
06. januar 2010 - 01:53 #4
Havde AJAX eller JSON tankerne i tankerne, så skal du tilføje den på din forside men skjule den og så kalde elementet hvor dine top 5 ligger
Avatar billede wanze Nybegynder
06. januar 2010 - 02:38 #5
Ja okay, men det vil blive en smule tungt - så skal klienten reelt indlæse to sider hver gang. Det er måske ikke så praktisk. :/
Avatar billede thomas_b Nybegynder
06. januar 2010 - 15:31 #6
Kommer lidt an på hvad man gør det til... du kan smide det hele i en cookie eller lign jo... session eller lign... så vil den kun hente oversigten 2 gange. 1. gang brugeren er på siden...