Avatar billede dinirex Nybegynder
06. december 2009 - 22:25 Der er 4 kommentarer

Problemer med brug af unrar.dll

Hej.

Jeg er ved at lave et program, hvor jeg gerne vil have det skal kunne udpakke rarfiler.

Efter søgen på google, nåede jeg frem til at jeg skulle bruge unrar.dll. Problemet er, at denne virker på xp, men ikke på min windows 7.

I windows 7 melder den fejlen:
$exception    {"Unable to find an entry point named 'RAROpenArchiveEx' in DLL 'unrar.dll'.":""}    System.Exception {System.EntryPointNotFoundException}

Denne fejl kommer ikke i XP. Jeg har lavet et dumpbin af dll'en og i den findes funktionen med dette navn.

Er der en form for indstilling, som jeg skal tage højde for?
Avatar billede bvli Praktikant
07. december 2009 - 10:07 #1
Hvordan ser din p/invoke ud?
Avatar billede dinirex Nybegynder
07. december 2009 - 13:07 #2
Har brugt unrar.cs filen fra http://www.rarlab.com med alt dens tilbehør. Den virker som sagt på XP, men på Windows 7 kan den ikke finde funktionen?!

Jeg bruger Visual Studio 2008
Avatar billede bvli Praktikant
16. december 2009 - 09:51 #3
Jeg kunne nu ikke lige finde en .cs-fil derinde. Men har du undersøgt om der måske ligger en anden unrar.dll på din Win7, som ikke har den angivne funktion?
Avatar billede dinirex Nybegynder
16. december 2009 - 13:20 #4
Den ligger under examples.

Jeg har lavet en dumpin af DLL'en på min win7, og der skriver den, at funktionen findes.