Avatar billede Glykon360 Nybegynder
04. december 2009 - 12:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vopslag

Sidder med et ark i Excel hvor der er kollonne "A-Antal" - "B-Varenr" - "C-Beskrivelse" - "D-TOMT Felt" "E-Enhedspris.....
jeg vil gerne have det sådan at når jeg skriver et varenr i kollonen "Varenr" så fylder den selv Beskrivelse og enhedspris ud i de tomme felter. Har oprettet et Ark2 med 3 kollonner "A-Varenr." - "B-Beskrivelse" - "C-Pris". Men kan simpelthen ikke få den til at virke.
Har prøvet med [=VOPSLAG($B6;Ark2!$B$2:$C$10;2;C).....

på forhånd tak... :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
04. december 2009 - 12:57 #1
Indsæt følgende formel i øverste række i kolonne C (Beskrivelse)
=LOPSLAG(B2;Ark2!A$1:B$900;2;FALSK)

Kopier ned

Indsæt følgende formel i øverste række i kolonne E (Bnhedspris)
=LOPSLAG(B2;Ark2!A$1:C900;3;FALSK)

Kopier ned

A1 og B900 tilpasses dit regneark.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. december 2009 - 13:02 #2
Hvis du vil undgå fejl, når der ikke er indtastet varenr.:

=HVIS(ER.TOM(B28);"";LOPSLAG(B28;Ark2!A$1:B$900;2;FALSK))

=HVIS(ER.TOM(B2);"";LOPSLAG(B2;Ark2!A$1:C900;3;FALSK))
Avatar billede Glykon360 Nybegynder
04. december 2009 - 13:02 #3
Der sker ganske vist det at den laver tegnet #I/T men når jeg prøver et varenummer i kollonnen sker der ingenting.
Avatar billede Glykon360 Nybegynder
04. december 2009 - 13:11 #4
Kan jeg prøve at sende den til dig på Mail?????
Avatar billede vejmand Juniormester
04. december 2009 - 13:13 #5
Du kan uploade den her:
http://www.gratisupload.dk/

PS: Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede Glykon360 Nybegynder
04. december 2009 - 13:14 #6
Oki... :-) tak
Avatar billede vejmand Juniormester
04. december 2009 - 13:15 #7
Skriv lige når du har uploadet den, så kigger jeg på den.  :-)
Avatar billede Glykon360 Nybegynder
04. december 2009 - 13:16 #8
Så skulle den være Uploaded.....
Avatar billede Glykon360 Nybegynder
04. december 2009 - 13:30 #9
Den hedder Tabel.xls hvis der skulle være tvivl..
Avatar billede vejmand Juniormester
04. december 2009 - 13:40 #10
C kolonnen og E kolonnen skal bare formateres f.eks "Standard" i stedet for "Tekst".

Uploader den lige igen (Tabel2.xls)
Avatar billede Glykon360 Nybegynder
04. december 2009 - 13:49 #11
Hold da op nu funker det det sku..... Tusinde tak for hjælpen.. :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
04. december 2009 - 13:51 #12
Velbekomme.  :-)

Husk stadig at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.