Avatar billede bimbo111 Nybegynder
03. december 2009 - 17:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Strømstyring af grafik i xp vs. win7

Jeg har for nylig købt en ny bærbar (HP pavillion) med win7 præ-installeret. Jeg har efter meget møje og besvær fået en velfungerende dualboot op at stå med xp / win7.
Jeg har aldrig før haft xp på en laptop - Og her kommer så problemet.
Hver gang jeg trækker strømmen fra falder min performance helt vildt. Jeg oplever det primært i det grafiske, der begynder at hakke helt vildt - selv ved simple opgaver, som at flytte vinduer rundt.

I windows syv har man flere muligheder for at tilpasse strømforbruget, når computeren kører på batteri, men i xp er strømstyringen fuldstændig skrabet. Hvordan ændrer man advanceret på strømforbruget i xp?
Avatar billede Chrlol Nybegynder
03. december 2009 - 19:08 #1
Du skal have fat i et program til det, normalt følger der nogle drivere med, når du køber computeren og siden win 7 mere eller mindre håndtere det selv har de sikkert ikke givet et program med til at køre i XP, eventuelt kan du kigge på HP's hjemmeside!
Avatar billede bimbo111 Nybegynder
02. januar 2011 - 17:11 #2
Nu er det lang tid siden, men løsningen var vist at deaktivere en grafiktjeneste der ændrede strømtilførslen til grafikkortet når man tog stikket ud.