Avatar billede kippers Nybegynder
03. december 2009 - 00:13 Der er 2 kommentarer

Opgrading af PC eller køb af ny...

Hej.

Jeg har en "ældre" maskine, som jeg vil få til at køre lidt nyere spil uden problemer (f.eks. Dragon Age: Origins). Derfor vil jeg høre om der nogen der har en mening, om det bedst kan betale sig at smide noget bedre hardware i eller om en ny maskine, er det der skal til. Alt virker sådan set fint ellers.

Gerne et forslag til nyt.

Packard Bell iMedia 6356:
AMD Athlon 64 3400+
2048 MB DDR RAM
Seagate 250 GB SATA harddisk 7200 omdr./min (den gik ned efter 1,5 år, og udskiftet derefter).
SAPPHIRE HD 4650 512MB DDR2 PCI-E (kom oprindeligt med et 256 MB ATI Radeon x600 PCI-Express grafikkort), kører formodentligt PCI-E på et nyere motherboard.
DVD +/-RW DualLayer
kortlæser, tv/radio-tuner, netkort, usb 2.0, firewire.

På forhånd tak.
Avatar billede kippers Nybegynder
28. december 2009 - 15:25 #1
Motherboardet er et MS-7168 ver:1b (microATX)

Jeg kan ikke finde data for den version specifikt og det er nok noget lavet til Packard Bell specifikt. Men data for MS-7128 ver:0A ser ud til at være:

Specifications

Form Factor
µATX 24.3 cm x 24.3 cm ATX Form Factor

CPU Support
Socket 939
Support AMD Sempron, Athlon 64 and Athlon 64FX processors.
Support 800 and 1000Mhz HyperTransport (HT) interface speeds.

System Memory
Four 184-pin DDR SDRAM DIMM sockets.
Serial Presence Detect
Support for single-sided or double-sided DIMMs (DDR 333 / DDR400)
Support for up to 4 GB system memory
Asynchronous HyperTransport and memory controller interface speeds
Supports dynamic link width and frequency change
Non-ECC RAM (ECC memory will run in non-ECC mode)
Single and dual channel mode operation:
Single channel mode with single DIMM, non-symmetrical population or non-identical DIMMs
Dual channel mode with 2 or 4 identical DIMMs, populated symmetrically

Core Logic (Chipset)
The ATI RS480 + SB400 chipset

Audio Subsystem
AC'97 using the Realtek ALC655 codec.

Ethernet Controller
Realtek RTL8100C(L) 10/100 Mbps controller

IEEE1394 Controller
VIA VT6307 100/200/400 Mbps controller

I/O controller
LPC Bus I/O controller (SMSC DME1737-NR) I/O controller

http://www.computing.net/answers/hardware/ms7168-msi-manual-needed/56892.html
http://www.pcupgrade.co.uk/productdetails.asp?productid=5229&categoryid=271
http://support.packardbell.com/uk/item/index.php?i=instr_orion_connectorsπ=platform_veloce_ixtreme

Spørgsmålet er stadig om det er værd at opgradere (og til hvad) eller satse på nyt?
Avatar billede kippers Nybegynder
28. december 2009 - 18:47 #2
Da grafikkortet stadig dur (HD 4650 512MB DDR2 PCI-E (2.0)), har jeg ikke så stor interesse i integreret grafikkort (eller burde jeg?).

Er der nogen anbefalinger mht. ASUS vs. Gigabyte vs. Asrock vs. MSI bundkort?