Avatar billede Ebuc Nybegynder
02. december 2009 - 10:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire M 1100 -2072 for langsom

Overstående pc er stationær, har jeg haft i 3 år,og min download-hastighed er 20 kbps(den er lige nu 13443 kbps) (opload 2838)

Jeg har også en bærbar  HP Pavilion dv 7,og den er kvik og hurtig.

Er der mulighed for at jeg kan gøre den gamle stationære hurtigere?

Jeg er alm pc bruger,så jeg håber på et par gode råd.

                    v.h.Tom hansen
Avatar billede b-and Novice
02. december 2009 - 13:09 #1
Du har haft den i 3 år - og har den i den periode aldrig været formateret så vil det nok sætte lidt mere liv i blikæsken.

MEN det er naturligvis afhængig af - at der er RAM nok og processoren ikke er alt for langsom…
Avatar billede Ebuc Nybegynder
02. december 2009 - 15:39 #2
Tak for svaret.

Ja du  har ret i "blikæsken" men kunne være jeg skulle formatere den,og så se om det ikke er muligt at pute lidt flere Ram i!

                            v.h.tom
Avatar billede b-and Novice
02. december 2009 - 15:53 #3
Du kunne starte med formateringen, og så kigge på det med RAM hvis du føler at der er behov for det.  Men husk inden og få lavet en backup af de filer du ikke vil miste…

Er det en lille backup - så kan DVD'er og USB nøgler bruges, men der skal ikke meget til før det kræver en ekstern harddisk.

Måden du bruger XP's egen backup er følgende:

Start > Alle programmer > Tilbehør > System Tools > Sikkerhedskopiering.

Når du trykker på den så kommer der en Guide frem > Tryk næste > Marker > Sikkerhedskopier filer og indstillinger > Næste > nu får du 4 valgmuligheder så du skal nu træffe et valg om hvilken af disse metoder du vil benytte og når du har truffet det valg, så tryk > Næste…

Nu skal du så finde placeringen af dit backup medie - tryk på gennemse og naviger frem til des placering > tryk Næste og Udfør…

Så er backuppen i gang.

Der er også skrevet om backup her > http://www.indigo2.dk/info/backup.htm < og det omtalte program fungere udmærket…

Selve formateringen af en Acer foregår på følgende måde:

Genstart isenkrammet og tryk ALT+F10 tre gange - følg så guiden…

God arbejdslyst.
Avatar billede Ebuc Nybegynder
02. december 2009 - 23:50 #4
Jeg takker mange gange for det udf svar og vil kikke på det i den nærmeste fremtid.

                                    v.h.tom