Avatar billede webage Nybegynder
01. december 2009 - 19:19 Der er 7 kommentarer

Anbefaling af ASP.NET (C#) bøger

Hej Eksperten,

Jeg står og skal igang med at udvikle et større projekt i ASP.NET (C#). I den forbindelse ville jeg være meget taknemlig for nogle anbefalinger af bøger omhandlende dette - enten på dansk eller engelsk.

Jeg vil betegne mig selv som en erfaren programmør og søger derfor ikke bøger med alt for basale programmeringseksempler. Primært har jeg beskæftiget mig med Java/PostgreSQL, PHP/MySQL.
Jeg har absolut ingen erfaring med ASP.NET, Visual Studio eller MS SQL.

Hvilke bøger vil i anbefale hvis man gerne vil hurtigt igang?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede webage Nybegynder
01. december 2009 - 19:23 #1
Da jeg er datalogi-studerende har jeg en studie-licens til bl.a. Visual Studio og MS SQL, så hvis bøgerne tager udgangspunkt i disse værktøjer ville det være kanon :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2009 - 20:56 #2
Har du C# erfaring?

Hvis ikke vil jeg foreslaa:
  http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/Professional-C-2008.productCd-0470191376.html

For ASP.NET boeger check hvad Wrox og APress har.

Wrox har generelt 2 boeger "Professional Foobar" for dem som kan programmere og "Beginning Foobar" for dem som starter helt fra bunden af.
Avatar billede webage Nybegynder
02. december 2009 - 11:47 #3
Nej har ingen C# erfaring, så den tror jeg at jeg vil bestille - mange tak.

Så har jeg følgende bøger i tankerne:
- http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/Professional-C-2008.productCd-0470191376,descCd-tableOfContents.html (C# 2008 - arne_v's foreslag)
- http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/Professional-ASP-NET-3-5-SP1-Edition-In-C-and-VB.productCd-0470478268,descCd-tableOfContents.html (ASP.NET 3.5 SP1 in C# and VB)

Lyder det ikke som et okay valg - set fra en persons synsvinkel som allerede har erfaring med ASP.NET? :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2009 - 15:55 #4
Jeg har Professional C# i en efterhaanden meget aeldre udgace. Fin bog.

Begge boeger har 4 ud af 5 stjerner hos Amazon. De kan ikke vaere helt ringe.

Proev evt. at laes indholds beskrivelse og anmeldelses teksterne hos Amazon og se om de virker som om de passer til dig.
Avatar billede webage Nybegynder
11. december 2009 - 23:21 #5
Hej arne, nu har jeg modtaget bøgerne og læst 300 sider i dem tilsammen - de lader til at være kanon gode. Post et svar så du kan få point :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2009 - 23:25 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2010 - 04:44 #7
så mangler du bare at acceptere svaret