Avatar billede 4u2x Nybegynder
30. november 2009 - 11:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med visning af DK tegn

Henter data fra en mysql tabel som udskrives via PHP. På linux server var alt fint, men da jeg skiftede over på windows server fik jeg pludselig problemer med visning af de danske tegn/bogstaver. Et Æ bliver nu til æ .

Kører php 5.3.1 og MySQL 5.1.40.
Inde i DB vises de danske tegn korrekt, men fejlvisningen sker når jeg selv vil printe det ud.

En som kan hjælpe?
Avatar billede 4u2x Nybegynder
30. november 2009 - 12:08 #1
blev løst med text/html;charset=utf-8  i content type header i html
Avatar billede SkidtFisk Nybegynder
03. december 2009 - 21:51 #2
Brug UTF_encode() eller UTF_decode() hvis det giver problemer.