Avatar billede rapsac84 Nybegynder
27. november 2009 - 16:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HÆJLP til vandkøling

gider ikke ha at min computer lamer så meget mere og vil godt gå over til vandkøling men kender ikke rigtig noget til det så hvis nogen kunne komme med et godt sæt til min cpu og mit grafikkort vil det være super godt

spec:
har en I5 2,66 cpu
grafikkort er et gtx 260
jeg mangler alt til vandkøling prisen betyer ikke så meget bare den bliver stille
Avatar billede Beach Mester
27. november 2009 - 17:46 #1
Slå et smut forbi her og bliv klog--->
http://www.h2okoeling.dk/?site=list&t=6

//B
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2009 - 18:59 #2
du kan også købe et færdigt sæt med enten 2 eller en blæser til at sætte på din cpu i stedet for en mega køler.(afhænger af pladsen i kabinet)

http://www.combuy.dk/northq-nq3580-intelamd-vandkoeling-p-739.html

til grafikkortet skal du ringe for nærmere info - du har en link
Avatar billede kristianlist Nybegynder
01. december 2009 - 22:48 #3
Nu er det ved at være et års tid siden jeg satte mit eget vandkøl sammen, så jeg kan ikke fortælle dig hvad specifikt du skal købe.

Men det du skal bruge er:
1 kølehovede til CPU
1 kølehovede til GPU
1 Pumpe
1 dual/240 radiator
1/2 low noise blæsere
1 reservoir
x meter slange
x L væske
x fittings + spændebånd

Og du skal være sikker på at der er fittings nok. Nogle ting følger der fittings med, andre ikke.

Du skal også have fundet ud af hvordan radiatoren skal sættes fast, og det udstyr du evt. skal bruge koster jo også.

Men jeg vil anbefale dig at købe dine ting hos coolerkit.dk, da ejerene er vældig flink. Du kan samtidig skrive til ham, og bede ham finde den rigtige sammensætning, så er du godt kørende.
Avatar billede kristianlist Nybegynder
01. december 2009 - 22:51 #4
Du skal samtidig regne med at skulle af med omkring 2k for noget ordentligt.

Alternativt er at købe nye kølere, og evt, low noise blæsere dertil.
Eller det er nærmere løsningen, og vandkøling er alternativet.
Avatar billede rapsac84 Nybegynder
03. december 2009 - 10:30 #5
jeg siger mange tak for hjælpen til både kristianlist og beach som kom med et super godt link omkring vandkøling men jeg tror jeg giver dem til kristianlist da han kom med en list over ting jeg skal bruge til vandkøling

så hvis du lige skriver et svar kristianlist så får du de 200
Avatar billede kristianlist Nybegynder
03. december 2009 - 12:39 #6
Du sender bare pm hvis du skal bruge mere hjælp :)