Avatar billede stupido87 Nybegynder
27. november 2009 - 16:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mus kører ud af skærm?

Skubber jeg musen helt til højre stopper musen ikke ved skærmens kant, men fortsætter helt ud af billedet.
Den gør det kun i højre side, dog IKKE I DE 8 NEDERSTE CM AF SKÆRMEN.
Dvs starter jeg nede i højre hjørner kan jeg se musen selvom jeg skubber den mod højre. Men kører jeg ca 8 cm op mens jeg skubber til højre forsvinder markøren. Skubber jeg mod venstre kommer den frem igen.

Den gjorde det ikke på min gamle computer, med samme skærm og mus.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Locodk Nybegynder
27. november 2009 - 16:19 #1
Jeg tror ikke det er hverken musen eller skærmen der er noget galt med :)

Jeg tror det er skærmopsætningen på din computer.

Du kan checke dine indstillinger i kontrolpanel -> skærm / display.

Har du mere end én skærm tilsluttet din computer?
Avatar billede stupido87 Nybegynder
27. november 2009 - 16:26 #2
Mit fjernsyn var sat i s-video udgangen ja.
har pillet det ud og rettet indstillingerne under grafikkortet.

Men hva så hvis jeg nu vil se film på fjernsynet i stedet, hvordan undgår jeg så den laver det nummer?

Fjernsynet er en philips 32" lcd og skærmen philips 19"  lcd..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
27. november 2009 - 16:44 #3
Hej..

Du kan indstille dit skærmkort til at kører "Dual Display Clone" -som kan at hvad der vises på skærmen også vises på dit TV. (hvis skærmen er primær og omvendt) eller  i "Udvidet skrivebord"..
Avatar billede Locodk Nybegynder
27. november 2009 - 16:45 #4
Ja enten skal du rette indstillingerne hver gang, ellers også skal du tage kablet ud når du ikke vil bruge det.

Du kan også køre "clone" altså så det samme billede vises på begge skærme, så sætter du bare filmen igang og slukker for din pc skærm.

Det trækker lidt mere på dit grafikkort at køre sådan, men så kører musen i hvert fald ikke udover siden.
Avatar billede stupido87 Nybegynder
27. november 2009 - 16:56 #5
Så snart jeg går ind og vælger skærm som primær og tv som sekundær laver den det nummer med højre side?
Avatar billede eyvind Seniormester
27. november 2009 - 23:07 #6
Så snart jeg går ind og vælger skærm som primær og tv som sekundær laver den det nummer med højre side?
>>>>>>Ja for du har lavet det til een stor skærm / skrivebord.

Sætter du en alm. fladskærm til i steder for vil du se at musen kan fise rundt på skræm nr. 2
Du kan trække vinduer over eller udvide et vindue.
Avatar billede stupido87 Nybegynder
29. november 2009 - 12:06 #7
Det "sjove" er jo at musen ikk kører ud af billedet i de 8 nederste cm af skærmen?

Det skal bare fungere sådan at det der ses på computerskærmen også ska vises på fladskærmen?
Avatar billede Locodk Nybegynder
29. november 2009 - 12:30 #8
Som jeg selv og en anden også skriver længere oppe, for at begge skærme skal vise det samme skal du vælge "Clone" funktionen til display, i stedet for udvidet skrivebord.

Det med de nederste 8 cm, kan måske forklares med at du kører forskellig opløsning på skærmene..
Avatar billede stupido87 Nybegynder
29. november 2009 - 21:23 #9
Mad samme skærme på min gamle computer (nvidia), var det nemt at indstille.
Men den nye (ati) er slet ikke til at finde ud af.

Det burde jo være sådan at min computerskærm kørte sin egen opløsning og fladskærmen sin egen opløsning?