Avatar billede Mejan Nybegynder
27. november 2009 - 13:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Synlighed på nettet bruger Google AdWords men det er ikke nok

jeg har en hjemmeside www.mejan.dk jeg gerne vil have mere synlig, som f.eks søgning via Google. Jeg har tilmeld den Google AdWords og bruger ca. 1.000,00 om måneden, men lige lidt hjælper det. Jeg har i snit pr. dag ca. 85 besøgende og dette er ikke nok.

Er de nogle der kan tilbyde at komme med forslag til ændring af kodningen af sittet så siden nemmere fanges i div. søgninger, eller andre forslag ?

Som i kan se på siden henvender vi os til ind og udland med salg af vinduer til proff. og private.
Avatar billede bmpi Nybegynder
27. november 2009 - 14:30 #1
Jeg vil anbefale dig at kigge i denne bog: http://www.seo-lex.dk/

Den fåes i gratis light-udgave, men der skulle være rigeligt med tips til dig at komme i gang med.

Og ellers kan du hyre et SEO-firma, som enten kan gå ind og lave rådgivning for dig, eller som kan udføre hele opgaven med søgemaskineoptimering.
Avatar billede Mejan Nybegynder
27. november 2009 - 15:32 #2
hej Igen

Tak for svaret, jeg har set en del på dette, jeg syntes det er lidt for tekninsk til mig og prisen hvis de skal gøre vurdere jeg er rimelig høj.

Hvis du har andre forslag høre jeg gerne tilbage
Avatar billede bmpi Nybegynder
27. november 2009 - 15:52 #3
Ja, så er der Googles egen vejledning til webmastere, som også giver nogle meget konkrete henvisninger til, hvad der skal gøres på websitet: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769

Men ellers, sørg for at der er så mange som linker til dit website som muligt. Prøv eventuelt at søge på ordet "linkbuilding" - der er mange måder at øge antallet af indgående links. Det er næsten det vigtigste for dig, tror jeg.

Se eventuelt et par gode råd her: http://www.web-sites.dk/seo-guide

Om prisen på en konsulent er høj ved jeg ikke. Der skal ikke mange ekstra betalende kunder til, for at det har kunne betale sig. Men det må jo altid komme an på en konkret vurdering.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2009 - 16:06 #4
Hejsa.

Du bør et første få optimeret din kildekode så den validerer - altså lever op til de gængse standarder på nettet.
Dette er blandt andet noget søgemaskinerne lægger en del vægt på.
Se evt. en validering på din forside her http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.mejan.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Der er 77 fejl og advarsler og dette er noget du bør få kigget på før du smider en masse penge afsted på andet.

Dit description meta tag ser godt nok ud, men dit keywords meta tag er alt for omfattende. Der bør optræde 3-5 nøgleord med relevans for indholdet på siden - og dette gøres gældende for enhver underside under dit site også.
Sider bør altså optimeres til specifikke søgeord og ikke til alle ord med en relevans til dit site.

Ud over ovenstående bør du nok overveje at få lavet hjemmesiden i noget CSS i stedet for den udbredte brug af tabeller og formattering af indhold i selve kildekoden.
Din kildekode vil kunne skæres ned fra ex. 1000 linier til måske 200 linier (bare eksempler), da du for det første vil kunne smide evt. javascript ud i eksterne filer og referere til dem fra din kildekode, samt at du kan definere formatteringen af tekst osv. i eksterne css-filer og dermed gøre livet for søgemaskinerne lettere, da de så ikke skal gennemløbe så meget irrelevant kode når de forsøger at indeksere dit site.
Avatar billede per1291 Nybegynder
29. november 2009 - 11:58 #5
Enig med thomasso i at siden bør søgeoptimeres. Tænk hvis en søgning på "vinduer" eller "nye vinduer" ville bringe dig i top 3 i Google's søgeresultater!

Et af midlerne til at komme til tops i Google er at lade teksten på hjemmesiden indeholde de ønskede søgeord nogle gange, både i titel, description og brødtekst. Man forstærker virkningen ved at lade både interne og eksterne referencer til siden indeholde samme søgeord.

Med søgeordet "mejan" bringer Google en af dine adwords-annoncer. Det er spild af penge, idet hjemmesiden i forvejen ligger nr 1 med dette søgeord. Det er billigere for dig at brugeren klikker på søgeresultatet.
Avatar billede Mejan Nybegynder
30. november 2009 - 10:21 #6
hej Thormasso

Er der mulighed for at du eller en anden kan hjælpe til med at rette op på fejlene i koderner og optimer søgning

Mejan
Avatar billede Mejan Nybegynder
30. november 2009 - 13:37 #7
hej Igen

er der nogle på en logisk måde kan forklar hvorfor hvis jeg f.eks søger på vinduer i google, så søger den f.eks i koden under Primo vinduer, men på min hjemmeside søger den ikke selvom af den hedde Mejan Vinduer, mejan.dk

Er der max ord at google søger i under keywoords eller læser den det hele ?
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
30. november 2009 - 14:00 #8
Per1291 - Jeg har også en hjemmeside, jeg fandt lige dette indlæg og så at du skrev google adwords ikke virkede.

Men virker det vis man nu søger på vinduer ?

Og er der et sted på nettet inden for vindues branchen med de mest søgte ord?
Avatar billede Mejan Nybegynder
30. november 2009 - 14:16 #9
Hej Thormasso

Du skriver at der er en del fejl på siden jvf. din test, hvad betyder det at der er disse fejl

Ser google bort fra denne side så eller hvad bestyder dette ?

Jeg har lave testen på mange andre sider og næsten alle har fejl !
Avatar billede per1291 Nybegynder
30. november 2009 - 14:22 #10
Mejan -

Jeg har en mistanke om at Google slet ikke læser keywords.
Google læser din tekst.
Kig engang på en af de sider der dukker op ved søgning på "vinduer".
Hvor mange gange optræder ordet "vinduer" i teksten?

Hvis jeg brugte nogle dage på projektet, ville jeg nok først og fremmest fjerne valideringsfejl. Omskrivning af teksten ville nok kræve lidt diskussion.

Jensen-the-best -

Jeg fortæller blot Mejan, at han ikke bør bruge penge på at få sin annonce vist i forbindelse med søgeordet "Mejan".
Jeg har ikke kendskab til, om der findes en database møntet på at finde kvaliteten af søgeord i vinduesbranchen.
Men Adwords selv har hjælpemidler til at pejle sig ind på, hvilke søgeord man vil betale for.
Avatar billede bmpi Nybegynder
30. november 2009 - 14:46 #11
@jensen-the-best
Du kan bruge dette værktøj til at finde søgeords-frekvensen for specifikke nøgleord: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

@mejan
De fejl som er på den liste, er ganske vist ikke gode at have, men de betyder ikke nødvendigvis noget som helst for Google.

Jeg har ikke nærlæst listen, men kunne se at var et par "required attribute "ALT" not specified", som du bør rette op på ad hensyn til ikke kun Google, men også besøgende med syns-handicap samt besøgende som kommer fra mobiltelefon.