Avatar billede Miklix Nybegynder
24. november 2009 - 22:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter under opstart. Hjælp

Hey alle samme! :)

Mit problem er..
Nogen gange når jeg tænder min computer, genstarter den lige efter den er færdig med Windows Load.
Det er som sagt ikke altid den gør det, men ret ofte alligevel.
-Jeg har prøvet at scanne hele computeren med Kaspersky Internet Security, og også med Ad-Aware, de fandt ikke noget. Har også kørt en fejlfinding på harddisken, men der var heller ikke noget galt. Temperaturene er helt fine, og den kan sagtens tåle at trække voldsomme spil.

Jeg har prøvet at fjerne fluebenet i "Genstart Automatisk" og det gav så denne besked:

**stop: 0x0000007E (0xc0000005, 0xAB554D9C, 0XBA50773C, 0XBA50743Cool

** V0230VID.sys - Address AB554D9C base at AB4DF000, Datestamp 44C5b191

Computeren har jeg selv bygget, og er ikke meget mere end et halvt år gammel. Den er IKKE blevet overclocket.

I computeren er der:
Asus P5q-e.
4 gb ddr2 ram.
Intel Core2 Duo E8550 3.16 GHz.
Club 3D Radeon HD 4890.
Corsair TX 650W.
Western Digital Caviar green 500 gb.

-Nogle gange fryser min computer også. Først det program jeg er i gang med, og derefter musikken, og så genstarter den. Det er ikke et så stort problem, men ved ikke om det er information der kan bruges til at finde ud af noget om det overstående.

-Jeg håber meget at nogen kan hjælpe, og hvis i har brug for mere information skal i bare skrive. Så skal jeg nok se om jeg kan finde det til jer! :)

På forhånd tak,
mvh. Mikkel :)
Avatar billede jonner40 Nybegynder
24. november 2009 - 22:34 #1
Prøv at teste dine ram med ramprobe (tidligere memtest)
http://www.ramprobe.com/?p=download
brænd cd og genstart med cd i så tester den selv
driveren der laver fejl er fra Creative
Avatar billede Miklix Nybegynder
24. november 2009 - 22:40 #2
Først og fremmest tak for det hurtige svar :)

Har desværre ingen brænder i min computer, har du noget andet jeg kan bruge i stedet? :)

Okay, tak! Mine højtalere er Creative, så er det noget med stikkende fra dem, eller hvad kunne det være? :)
Avatar billede Miklix Nybegynder
24. november 2009 - 22:44 #3
Og webcam også.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
24. november 2009 - 22:47 #4
webcam måske (det er software)
der er også til diskette og usb nøgle på samme side
Avatar billede kodak Mester
24. november 2009 - 23:07 #5
Jeg har nu haft samme problem på 4 pc'er og alle dem jeg havde dem til service hos kunne ikke hjælpe mig.

Installer windows ved siden af gem hvad du skal bruge og formater disken og installer på ny.

Det er engrim virus der er i om løb som deforskellige anti virus programmer ikke har fundet en kur til enu.
Avatar billede kodak Mester
24. november 2009 - 23:07 #6
Svar
Avatar billede Miklix Nybegynder
24. november 2009 - 23:09 #7
Okay, super :)
-jeg er ikke den skarpeste til computer, er også kun 14.. Men det dér ram probe. Kan ikke lige se hvad for en fil man skal downloade når det skal på usb? CD-ROM ISO, Floppy Image, eller Binary?

-Angående webcamet. Skal jeg afinstallere alt webcame-software, og pille webcamet ud, eller er det nok at updatere driveren til det.
Avatar billede b-and Novice
24. november 2009 - 23:18 #8
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede Miklix Nybegynder
25. november 2009 - 07:18 #9
Jeg takker for jeres mange svar allerede :)

- B-and, hvad sker gør det når man skriver "cmd" Kan jeg komme til at miste noget på min computer? Eller? I så fald skal jeg jo have taget noget backup. :)
Avatar billede Miklix Nybegynder
25. november 2009 - 07:19 #10
Kodak: Jeg tror ikke det er virus. Så skulle den næsten genstarte hver gang.. Det er kun engang imellem, men dog ofte.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
25. november 2009 - 08:35 #11
Så prøv memtest http://www.memtest.org/
find Download - Pre-Compiled EXE file for USB Key (Pure DOS)
og gå i bios og lad din komputer boot fra usb drev
kør testen

og du mister ikke noget med komandoen CMD (en meget brugt en ) http://www.rowl.dk/Articles/261
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. november 2009 - 14:54 #12
Hey igen!
Jeg gjorde som jonner40 sagde, med at fjerne webcamet, og softwaren til det, og det har hjulpet! Den har ikke genstartet en eneste gang siden da. Så det var problemet! :)
-Så tusind tak jonner! :D Det var super fedt at du kunne finde problemet, og så endda i første forsøg ;) Så mange mange tak!
-Også tak til jer andre, fordi i gad at tage jer tid til at skrive!

mvh. Miklix.
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. november 2009 - 15:00 #13
Forresten jonner40, gør lige sådan så du kan få pointene, de er meget velfortjente ;)
Avatar billede jonner40 Nybegynder
27. november 2009 - 15:44 #14
Godt at du fik det til at køre igen
du kan evt tjekke om der skulle være en opdatering til dit webcam på deres hjemmeside ,hvis du da skal bruge det
Avatar billede Miklix Nybegynder
27. november 2009 - 15:48 #15
Vil jeg også gøre på et tidspunkt, men det er ikke så vigtigt :)