Avatar billede holu Nybegynder
24. november 2009 - 01:46 Der er 8 kommentarer

brug mic in som speaker out

hej alle...

Jeg har et meget irriterende problem , havde min bærbar med til en fest hvor der så var en eller anden spadser som fik slået til jack-stikket mens det sad i computeren så min speaker out er total smadret , så jeg tænkte på om jeg kunne bruge enten min line in eller mic in som speaker out ? Jeg har en Acer Extensa 5220 og bruger Realtek High Definition Audio ...
håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe mig da jeg er træt af at bruge højtalerene i min bærbar frem for de gode jeg har stående på mit værelse .

Håber at i kan hjælpe :)
Avatar billede justrace Novice
24. november 2009 - 08:07 #1
Har du ikke tegnet den der populære kvaje-forsikring?

Ellers smut hen til den lokale videorenser der findes i enhver lille by. Han kan sikkert finde på et eller andet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2009 - 08:30 #2
:-) Nej, desværre - man kan ikke ændre funktionen af et analogt stik på den måde du gerne vil.

En reperation kan vel næppe komme på tale? - så tror jeg kun du kan købe et eksternt lydkort og sætte til...
24. november 2009 - 11:19 #3
... min søn har oplevet det samme på sin (gamle) bærbar. Stikstumpen sidder stadig inde i 'hullet' og har dermed mekanisk afbrudt de interne højtalerer. Ikke liiiige til at få ud; er total indbygget i det hele... Jeg har overtaget dyret og bruges nu til diverse Download *S* i fred og ro...
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. november 2009 - 16:31 #4
Træls og dyrt at løse hvis det skal repareres!
En bekendt oplevede det samme, så jeg solgte ham sådan et USB lydkort - sikkert det ole_madsen mener :)
Det virker, og som en bonus kan han faktisk spille højere end før ;)
Jeg solgte ham sådan et her http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-33 men de fåes i mange andre varianter og også billigere.
Avatar billede justrace Novice
24. november 2009 - 16:43 #5
For 10 min. siden fik jeg en mail om at stigers har skrevet en kommentar. Men jeg kan ikke se den her.
Avatar billede justrace Novice
24. november 2009 - 16:44 #6
Nåh, man skal skrive et indlæg for at se den?? :)

Havde ellers prøvet at klikke "Opret" uden at skrive noget. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. november 2009 - 16:51 #7
hvis du ikke kan se indlæg, er det nok at skrive noget og vise preview - så er man fri for unødvendige kommentarer blot for at kunne se indlæg ;)
15. januar 2010 - 21:28 #8
Hvad endte denne med ???

Samt de andre glemte spørgsmål fra dig ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/holu