Avatar billede stupido87 Nybegynder
21. november 2009 - 13:06 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Sammenligning af pc'er? Haster

Har bestilt denne computer hos topdata:
# 1:  http://www.topdata.dk/product.asp?product=6360

Hvordan er den i forhold til denne:
# 2:  http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar/ASM5810/acer-aspire?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Da jeg også ska købe Windows 7 til # 1 skal i ikke tænke på prisforskellen på dem.

Den skal mest bruges til Football Manager 2010, at gå på nettet og lidt CS 1,6.
Min nuværende:

Windows XP Home
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.93GHz
Speed: 2926 MHz
Ram: 2x 512mb
Grafikkort: NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache(TM)

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 14:30 #1
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar/ASM5810/acer-aspire?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Er den jeg ville vælge.
Bedømmer det UDELUKKENDE på cpu, der er en del bedre end AMD PHENOM II. Den er hurtigere i overall performance OG bruger meget mindre strøm.
Avatar billede stupido87 Nybegynder
21. november 2009 - 14:54 #2
Hvordan ka det være den er hurtigere når den kun har 2.66 GHz i forhold til amd's 3.2GHZ?
Er grafikkortene nogenlunde lige gode?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 16:18 #3
test...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 16:27 #4
Avatar billede stupido87 Nybegynder
21. november 2009 - 16:49 #5
Det hjalp lidt!

Er bare i tvivl om:

Rammene i #1 er 1333mhz, mens rammene i #2 ikke er opgivet. Hvis de nu kun er 1067 mhz?

Og hvordan er grafikkortene i forhold til hinanden?

#1 HD4770 512MB DDR5
#2 NVIDIA GT230
Avatar billede Bufu Nybegynder
21. november 2009 - 17:26 #6
Tja, hvis vi skal bedømme ud fra bedste PC, så ville mit valg uden tvivl ligge på den fra elgiganten.

Det skal dog lige siges at jeg aldrig i mit liv ville kunne finde på og anskaffe mig en computer fra elgiganten. De siges ikke ligefrem og være de bedste til service i tilfælde af at maskinen skulle gå i stykker

Men hvis det er et sats du tør tage, så vælg elgiganten.

Bedre CPU, Mere ram (ikke nødvendigvis bedre), mere harddisk plads.. Men vil nok alligevel sige at grafikkortet i Topdata's maskine er bedst
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 19:42 #7
I dette tilfælde er der tale om en Acer, så altså har Elgiganten intet med servicen at gøre.
Avatar billede Bufu Nybegynder
21. november 2009 - 19:51 #8
Ikke hvis du sender maskinen direkte tilbage til acer, men hvis du får elgiganten til og sende den videre, kan der opstå problemer.
Som sagt vil jeg ikke handle der, og har aldrig gjort det til andet en mindre stykker hardware og andet udstyr, der er så billige at hvis de går i stykker køber man bare nyt, så jeg ved ikke noget om servicen ud over det jeg har hørt
Men fik jeg et ultimatum og skulle vælge en af de 2, var det blevet elgigantens
Avatar billede stupido87 Nybegynder
21. november 2009 - 20:31 #9
Men er elgigantens grafikkort så godt nok til football manager 2010 og counter strike 1.6?
Avatar billede Bufu Nybegynder
21. november 2009 - 20:35 #10
Ja, det skulle slet ikke være noget problem

CS 1.6 kræver jo næsten ingenting, og football manager 2010 står til minimum og skulle bruge Geforce 7600 GT 256MB, så igen, intet problem

Men den fra Topdata, kan også sagtens klare de 2 spil
Avatar billede stupido87 Nybegynder
21. november 2009 - 20:49 #11
Hvis jeg kan tillade mig at være rigtig fræk vil jeg lige høre omkring den her til sammenligning med de to andre:

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99105&type=pcsystem
Avatar billede Bufu Nybegynder
21. november 2009 - 21:22 #12
Selvfølgelig kan du det :D

Se det var jo noget helt andet...

Hvis jeg var dig, og prisen ikke betød det vilde, så havde jeg taget den lidt dyere MM-vision computer med Intel Core i7 processor og så upgradere til et gtx260 grafik kort

Samlet med Windows 7 Home Premium DK 64-bit installeret en bedre processor, og et bedre grafikkort kommet det til og koste 6890 kr.
det er ca 600 mere end elgigantens PC, og en noget kun bedre maskine

og hvis du bare tager den billige med I5 processoren, og stadig upgradere til et GTX260 kort har du stadig en PC med samme CPU og bedre grafikkort

Virkelig værd og overveje
Avatar billede stupido87 Nybegynder
21. november 2009 - 21:35 #13
Jeg takker og bukker :)
Tænkte nemlig på at smide i7 processoren i ja, dog ikke grafikkort.

Da jeg ikke TROR det ville gøre den store forskel med de ting jeg laver; cs 1.6, fm 2010 og så nettet.. Men fortæl da :)
Avatar billede Bufu Nybegynder
21. november 2009 - 21:48 #14
Nej, det vil det ikke, men tænk at du skal ud og have et grafikkort om et halv år fordi der kommer et helt nyt spil, som du du bare må eje, men som dit grafikkort ikke kan klare.. Det ville ikke være vildt sandsynligt, men det kunne ske... i mine øjne ville de 600 være lagt godt ud
Avatar billede stupido87 Nybegynder
21. november 2009 - 22:01 #15
Hmm ja. Det er jo svært at argumentere imod, så det vil jeg overveje.
Så forresten lige at den fra elgiganten har 8 gb ram hvor mm-vision "kun" har 4 gb. Er det noget jeg vil ku mærke?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 22:06 #16
Ja - hvis du laver videoredigering eller 3D rendering.

Ellers ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 22:08 #17
Husk bare at det skal være 64 bit, for at kunne udnytte mere end 4 Gb ram :)
Avatar billede Bufu Nybegynder
21. november 2009 - 22:38 #18
Som John sagde, ikke medmindre du skal bruge den til video eller 3D rendering :D

Vil dog lige tilføje en lille ting
Har selv købt min bærbar hos MM-vision og ingen problemer der.
Det skal dog siges at min lillesøster også købte hendes der.. Der var noget hardware som gik til efter noget tid, hvilket altid kan ske. Det eneste minus er at det sommetider godt kan tage dem lidt tid og give svar tilbage hvis du sender noget til reperation. Men for det meste, det jeg har haft med dem og gøre har de gjordt et OK stykke arbejde
Avatar billede stupido87 Nybegynder
23. november 2009 - 15:55 #19
Da jeg desværre ikk ku annullere købet hos topdata, blev det til denne:
http://www.topdata.dk/product.asp?product=6464

Hvordan vil i vurdere den?
Avatar billede Bufu Nybegynder
23. november 2009 - 17:05 #20
Hvorfor i alverden kunne du ikke annullere købet ???? i værste tilfælde har du da 14 dages returret, så du kan altid sende den tilbage og bede om pengene tilbage
Avatar billede stupido87 Nybegynder
23. november 2009 - 17:12 #21
Så vidt jeg ved er det 100 % op til den enkelte butik om man har returret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2009 - 17:27 #22
stupido87> man har altid 14 dages returret ved køb over nettet - med mindre butikken gør opmærksom på andet i ordrebekræftelsen.
Avatar billede stupido87 Nybegynder
23. november 2009 - 17:29 #23
Der ydes ikke returret ved pcsystem sammensat af kunden, efter topdata er begyndt at lave systemet, og kunden har accepteret/bestilt.

Dog har jeg ikk sammensat noget, kun valgt andet kabinet og så fået installeret windows 7?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2009 - 17:35 #24
Nej DU har ikke sammensat maskinen :)
Topdata har, men ikke før din bestilling da det ikke kan betale sig at samle maskinen før ved bestilling pga. dollarkursen kan påvirke prisen på hardwaren.
DERFOR kan du ikke annullere, hvilket man også accepterer aktivt ved køb.
Avatar billede stupido87 Nybegynder
23. november 2009 - 18:01 #25
Ja sådan havde jeg også forstået det :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2009 - 19:13 #26
Great, så er vi enige ;)
Avatar billede stupido87 Nybegynder
27. november 2009 - 15:56 #27
Ku man dele pointene op ville det være nemmere :)
Beklager
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2009 - 16:54 #28
Så skal du da bare bede om svar, ikk ;)

Du ved jo der skal et svar til for at du kan acceptere det :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2009 - 16:57 #29
Hmmm...
Du havde jo fået svar, men valgte kun at acceptere svaret fra bufu, selv om jeg havde svaret...

Bufu> det ser ud til point skulle være delt mellem os to, så opretter du et spørgsmål med 100 point med titlen point til john_stigers ?
Avatar billede stupido87 Nybegynder
27. november 2009 - 17:09 #30
Vil det sige at hvis man fx acceptere 4 svar bliver pointene delt i 4?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2009 - 17:27 #31
Ja, du kan også selv fordele point med flere til X hvis han hjalp mere end andre...
Avatar billede Bufu Nybegynder
27. november 2009 - 18:24 #32
Ja, skal nok lige lave en post..
Avatar billede vejmand Juniormester
27. november 2009 - 18:50 #33