Avatar billede agerkvist Nybegynder
19. november 2009 - 22:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

GeForce 8800 GTS - intet signal til skærm.

Når jeg starter min PC kommer der intet signal til skærmen.

Jeg har testet maskinen med et andet grafikkort og det virker fint.

Jeg har fået testet kortet der hvor jeg købte det, og de siger det virker fint hos dem.

Forskellen på det nye og det gamle kort, er at der på det nye skal tilføres strøm via et stik direkte til kortet - kan det være her problemet er? Hvordan tester jeg det så? Har nemlig ikke et voltmeter eller lignende. Hvis det nye kort sættes i uden strøm advarer det med en høj BEEEP lyd - det sker ikke når der er sat korrekt i, selvom der ikke sker noget på skærmen.

Jeg bilder mig selv ind at kortets blæser larmer en anelse mere end normalt, men det er muligt det bare er mig.

Problemet opstod pludselig en dag hvor jeg startede computeren - første gang åbnede jeg kabinettet og pustede lidt ind og så kunne jeg starte pcen igen. Den kørte fint hele dagen men problemet var tilbage næste dag og der kunne jeg ikke få gang i det igen. Jeg har forsøgt at støvsuge og rengøre det forsigtigt uden held - og det er som sagt også testet andetsteds.

Så, kortet virker, min skærm virker, grafik kort slottet på bundkortet virker, maskinen kan starte - bare ikke med det nye kort i.

Maskinen har kørt med det kort i 1.5 år uden problemer.

Hjælp :)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2009 - 00:52 #1
Jeg kom til at tænke på den situation jeg var i hvor det var CPUén der lige skulle kigges på:
http://www.eksperten.dk/spm/877833#reply_7401251
Avatar billede agerkvist Nybegynder
20. november 2009 - 10:03 #2
Der er ihvertfald et par ligheder - jeg har dog renset blæseren til min CPU - rensede hele vejen rundt da jeg tog grafikkortet :)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2009 - 11:21 #3
Men det virker ikke endnu?
Avatar billede agerkvist Nybegynder
20. november 2009 - 11:42 #4
nej
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2009 - 11:52 #5
Hvilket OS har du?
Avatar billede agerkvist Nybegynder
20. november 2009 - 11:56 #6
Win XP
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2009 - 12:32 #7
Jeg ville tage cpu og cpukøler ud og give den en grundig rensning og samle det igen. men hvis den starter uden gfx kort så er det jo ikke det. og pcen vil gerne starte med dit gamle kort?
Avatar billede agerkvist Nybegynder
20. november 2009 - 12:38 #8
Det er jo altid et forsøg værd. PCen kører fint med et andet grafikkort - omend et svagere der ikke har egen strøm tilførsel - i, men jeg prøver da.
Avatar billede agerkvist Nybegynder
20. november 2009 - 18:55 #9
Har rengjort yderligere, men det hjalp ikke.

Ville meget gerne have nogen flere bud - smider gerne en hel sækfuld point afsted til den der kan hjælpe mig.
Avatar billede agerkvist Nybegynder
21. november 2009 - 11:25 #10
Er der virkelig ingen der har et bud? ><
Avatar billede agerkvist Nybegynder
22. november 2009 - 21:29 #11
Spørgsmålet er stadig i den grad åbent. 200, 300, 500 point for en løsning!

Ja, jeg er desperat :)
Avatar billede agerkvist Nybegynder
24. november 2009 - 11:44 #12
Er der virkelig ingen der har set noget lignende før? Skal jeg bare lukke den? :/
Avatar billede agerkvist Nybegynder
24. november 2009 - 22:13 #13
Lukker tråden.