Avatar billede rocky2000 Nybegynder
19. november 2009 - 22:24 Der er 3 kommentarer

Knapper, PHP og PDF

Kan man lave et PHP dokument hvor der er en Tekst felt og en check box og der skriver man for eksempel 200 og sætter et kryds i check boxen så trykker man Dan PDF og så laver den en PDF fil med alle de oplysninger man har tastet ind.

For eksempel.

Østers [  ] 200
Rejesalat [X] 100
Pølse [X] 500
Pizza [  ] 300
Salat [X] 450

(Dan PDF)

Og så kommer der en PDF der ser sådan her ud

Rejesalat 100 Kr.
Pølse 500 Kr.
Salat 450 Kr.

Altså den laver kun den linie hvor der er sat kryds af.

Det er lidt svært at forklare, Men jeg håber at i kan forstå det.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
19. november 2009 - 22:30 #1
Ja, php kan godt bruges til at generere PDF-filer med. Hvis du ikke har forstand på PDF-formatet så er det umiddelbart det nemmeste for dig at bruge FPDF.

FPDF kan omdanne et HTML-dokument til en PDF fil. Jeg har kun rodet en smule med det, da det viste sig at det ikke var tilstrækkeligt til mit behov. Til dit behov lader det dog til at være mere end rigeligt.

http://www.fpdf.org/
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
19. november 2009 - 22:33 #2
Jeg har lige kigget lidt på det. Men jeg ser lige om andre har nogle andre svar. Men jeg giver den til i morgen :)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
19. november 2009 - 22:38 #3
Google har masser af svar til dig ;)

http://www.google.dk/search?q=php+html+to+pdf