Avatar billede swamboo Seniormester
18. november 2009 - 22:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad er ID'et?

Hvis jeg gemmer med følgende streng:
                OleDbCommand aCommand = new OleDbCommand("INSERT INTO KundeTekster (KundeId, TekstId, Pris, Stigning) Values ('" + Convert.ToSingle(Txt_Kinfo_Idnr.Text) + "' ,'" + Convert.ToInt32(com_popl_Tekster.SelectedIndex.ToString()) + "','" + Convert.ToInt32(Txt_popl_pris.Text) + "','" + DateTime.Now + "')", aConnection);

Hvordan ved jeg så hvad ID den ligger under i acces databasen?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2009 - 22:39 #1
Hvis id auto genereres, saa ligger den i @@IDENTITY
Avatar billede preppydude Nybegynder
18. november 2009 - 22:39 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2009 - 22:39 #3
Du kan hente den med:

SELECT @@IDENTITY

eller bruge den i en insert:

INSERT INTO t VALUE(123,'ABC',@@IDENTITY)
Avatar billede preppydude Nybegynder
18. november 2009 - 22:40 #4
For fanden, 30 sekunder hurtigere...! :D
Avatar billede swamboo Seniormester
18. november 2009 - 23:07 #5
Tak til jer begge 2.
Jeg skrev: OleDbCommand aCommand = new OleDbCommand("INSERT INTO KundeTekster (KundeId, TekstId, Pris, Stigning) Values ('" + Convert.ToSingle(Txt_Kinfo_Idnr.Text) + "' ,'" + Convert.ToInt32(com_popl_Tekster.SelectedIndex.ToString()) + "','" + Convert.ToInt32(Txt_popl_pris.Text) + "','" + DateTime.Now + "',@@IDENTITY)", aConnection);

Fejl: Antallet af forespørgselsværdier og destinationsfelter er ikke det samme.

Har jeg misforstået svaret?

Men mit ønske var at kaste den sidst i en listview. Men skal man lave en ny connection for det??
                Lst_popl_aftaleoversigt.Items.Add(new ListViewItem(new string[] { com_popl_Tekster.SelectedItem.ToString() , Txt_popl_pris.Text.ToString() }));
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2009 - 23:13 #6
Ja. Foerst laver du den INSERT, saa kan du hente/bruge @@IDENTITY.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2009 - 03:18 #7
Kommet videre ?
Avatar billede swamboo Seniormester
17. december 2009 - 23:04 #8
Jeg har ikke fået IDENTITY til at virke, men har løst det på en anden måde. Jeg har sikkert forstået jeres forklaringer forkert.

Men drop et svar - jeg er glad for i gad hjælpe mig!
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2009 - 23:59 #9
svar fra mig