Avatar billede alexand Praktikant
17. november 2009 - 15:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejlindstallation af Windows 7 forhindrer opstart

Hej,

Jeg indstallerede Windows 7 på min bærbare computer. Det gjorde jeg ved hjælp af filerne fra en ekstern harddisk. Jeg tror jeg har indstalleret det forkert - hvilket relsulterede i at min PC ikke vil starte op.
Jeg har en Acer bærbar - 5920 modellen..

Når jeg starter op, kommer Acers startskærm med logo, hvor jeg har mulighed for at trykke F2 (setup) og F12 (boot?).
Kort efter får jeg en sort skærm med en lille hvid steg "-" i højre tophjørne, som blinker..
Hvad skal jeg stille op? Jeg vil gerne have adgang til mine seneste dokumenter inden jeg begynder at slette hele styresystemet og starte fra nul.

Jeg håber virkelig I vil hjælpe mig.
Mvh. Alexander

Skriv endelig hvis jeg skal beskrive hvilke muligheder jeg har i menuerne osv.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
17. november 2009 - 15:50 #1
Tryk F12 og gå ind i Boot. Start op fra din interne harddisk, og se om du så kan starte op.
Avatar billede alexand Praktikant
17. november 2009 - 16:23 #2
Hej.
Tak for henvendelsen.. Men den vil stadig ikke starte op - den giver mig blot den samme sorte skærm igen, med den blinkende streg, altså noget lignende denne "-" .....
Har du andre idéer? Mvh.
Avatar billede Vandreren Novice
17. november 2009 - 16:27 #3
Du er sikker på, at den ikke starter op?

Når man slår opstartsbilledet fra, så får man netop ikke andet end den blinkende _, mens den indlæser Windows.

Men ellers skal du jo bare have en USB-disk eller en cd at boote fra, kopiere dine dokumenter over på et andet medie og geninstallere Windows. :)
Avatar billede alexand Praktikant
17. november 2009 - 17:05 #4
Hejsa..
Det skulle undre mig meget, hvis den tager over 30 minutter om at starte op. ;) Den går helt i stå ved det "blinkende billede"..
Jeg har min eksterne harddisk, og jeg vil rigtig gerne have kopieret mine seneste dokumenter over, da det er et par uger siden jeg sidst tog en backup.
Så skal jeg lige vide, hvordan får jeg adgang til dokumenter osv? Jeg kan jo ikke komme ind på computeren...
Endnu en ting der undrer mig er, at under startup, da den viser Acers startskærm, den hvide.. Jeg kan ikke trykke FN + F11, som normalt ville give mulighed for reboot af hele skidtet.. Men den menu viser sig ikke, efter utallige forsøg med at trykke hurtigt, langsomt, holde knapperne nede osv..
Det vigtigste i første omgang er egentlig at jeg får kopieret mine seneste dokumenter - resten finder vi nok en løsning på, før eller siden. ;)

Mvh.
Avatar billede alexand Praktikant
17. november 2009 - 17:16 #5
Hej du.
Den starter ikke op, desværre. Den forbliver frosset på den sorte blinkende skærm.. Selv efter en halv time sker intet.
Jeg kan ikke se hvordan det skulle være muligt at backuppe, da jeg jo slet ikke kan komme ind på computeren?
Jeg vil meget gerne høre mere om det med backuppen, det er trods alt det allervigtigste i første omgang. Ser frem til at høre mere. Mvh.
Avatar billede alexand Praktikant
17. november 2009 - 17:17 #6
Sorry de mange svar - den havde ikke registreret mit første svar til at starte med (troede jeg)? :)
Mvh.
Avatar billede Vandreren Novice
17. november 2009 - 17:32 #7
Hvis du har en Windows-cd, så kan du muligvis bruge den, ellers er her et par forslag:

PuppyLinux Live CD
http://bjergs.net/puppy_live.html

BartPE
http://www.nu2.nu/pebuilder/

De nævnte forslag forudsætter at harddisken og filerne ikke er beskadiget. Hvis filerne er blevet ulæselige, vil det kræve mere avancerede programmer.
Avatar billede alexand Praktikant
07. februar 2010 - 15:13 #8
Virkede ikke.