Avatar billede ehj Novice
16. november 2009 - 21:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar med fast ipadresse falder af nettet efter 20 minutter

Kære eksperter!

Jeg har (med et vist besvær, et enormt tidsforbrug og god hjælp fra eksperten.dk) opsat et lille LAN med router, Zyxel trådløst access point (tidl. router), DS209, to Sonos zoneplayere og to bærbare. I det store hele virker det!

Men den nyeste bærbare falder jævnligt af nettet. Har givet den fast ip-adresse og DNS iht. en cmd, da jeg var på. Det virker lidt bedre end med automatisk indstilling, men man skal jo ikke falde af nettet ca. en gang i timen, vel?

Fejlmeddelelserne når jeg falder af er som regel "kan ikke finde DNS server" eller "kan ikke finde modem eller router".

Eftersom den anden bærbar aldrig falder af nettet mener jeg problemet må være i den nyeste bærbare. '

Kan nogen komme med et bud på en løsning?

vh
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2009 - 17:32 #1
Køre du bittorents/online-spil og er det en vista eller win 7?
Avatar billede ehj Novice
17. november 2009 - 20:40 #2
Det er Vista (indtil jeg får win7) men mht. bittorents/online - ved ikke. Jeg spiller højst Tetris Friends ikke andet.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2009 - 20:48 #3
Ok! når det sker, blinker lamperne i dit ZyXel?
Avatar billede nemonic Nybegynder
19. november 2009 - 13:45 #4
Hvis de andre maskiner er på nettet, virker det som et lokalt problem.
Prøv evt. med den nyeste driver
Avatar billede ehj Novice
19. november 2009 - 13:53 #5
Mener du at jeg skal downloade en ny driver?
Hvis ja, hvilken....?

Har kun haft pc'en i 1 måned.
Avatar billede ehj Novice
30. august 2010 - 09:29 #6
x