Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
15. november 2009 - 20:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grafik problem på ati radeon kort.

Hej.

Jeg har at ati radeon x1900xt kort i min pc, som skaber sig en hel del.
Pc med gfkort, er ca 2 år gammelt og kører xp home.

Problemet kommer i stort set alle spil, nye som gamle, efter 5-10 min begynder der at komme mærkelige streger og "tårne" i horisonten i spillet, i bilspil kan det fks være hjulene der får lange streger, der er ingen hakken og spillende kører flydende.

Jeg har monteret en zahlman blæser på kortet og en 120 mm blæser i siden af kabinettet der blæser direkte ind på gfkortet, så det er ikke køling den mangler, efter ca 15 min ligger gpu på 65 grader og rammene på ca 70.

Hvis jeg forsætter med at spille bliver det hele kun værre, og til sidst slukker den skærmen og efter nogle sekunder starter den skrivebordet op i lav opløsning, samtidigt med en fejlmeddelse hvor der står et eller andet med at gfkortet har lukket ned for grafik acellaratoren, da den konflikter med grafikdriveren.
Jeg har prøvet med en hel del forskellige drivere, men intet hjælper, den nyeste driver får bare det hele til at køre i slowmotion.
Problemet har ikke været der hele tiden, men er startet her ca 7 måneder sden, jeg har ikke haft mulighed for at prøve med et andet kort i maskinen.

Er der nogen der har oplevet dette, og ved om der kan gøres noget?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2009 - 20:12 #1
har du tjekket for støv?
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
15. november 2009 - 21:02 #2
Ja, jeg renser den regelmæssigt, og der er ingen forskel fra før og efter.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2009 - 07:57 #3
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
16. november 2009 - 15:42 #4
Aner simpelthen ikke hvad de drivere hedder jeg har prøvet, jeg har bare taget dem fra en ende af, den jeg køre med nu er en lidt ældre, da det er den det kører bedst med.
Jeg har en Zalman køler på rammene, så tror ikke det er det, med mindre de ikke har det så godt.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2009 - 15:58 #5
prøv at hente dette lille program

http://www.piriform.com/speccy

det kunne måske sladre om et og andet om varmen ??
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
16. november 2009 - 16:52 #6
Der er kun temperaturmåling på harddiskene, jeg plejer at bruge Everest, og der kan man se temp på cpu/gpu og rammene, og der mener jeg jo ikke at der er noget der bliver for varmt, kabinet temperaturen bliver selv om sommeren kun ca 32 grader.
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
22. november 2009 - 17:17 #7
Har selv løst problemet, det var åbentbart fordi at når man fjerner en driver , så er det ikke det hele der ryger ud, og de kan så konfligte med hinanden.
Løsningen var at bruge et program der hedder DriverSweeper, den fjerner alt hvad der har med drivere at gøre så systemet er rent, jeg lagde så den nyeste driver ind, og så virkede det.