Avatar billede stupido87 Nybegynder
14. november 2009 - 12:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pc til lidt spil og alm brug?

Jeg ska ud og have mig en ny stationær, men må indrømme jeg ikke er så klog på det område længere.

Mit behov er ikke det vildeste, men den skal dog kunne køre Football Manager 2010 UDEN PROBLEMER og samtidig kunne klare lidt Counter Strike.

Football Manager anbefaler:

Styresystem: Windows Vista or XP
Processor: Vista - 2.0GHz, XP - 1.4GHz
Hukommelse: Vista - 1GB, XP - 512MB
Grafikkort: 128MB Nvidia FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL eller bedre.

Hvilket jeg ikke syns ser særlig realistisk ud da min pc(ny formateret) er ret langsom til at køre det og ikke er så glad for at køre andre ting i på samme tid så som firefox eller itunes.

Min nuværende pc, som jeg syns er blevet lidt for sløv:

Windows XP Home
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.93GHz
Speed: 2926 MHz
Ram: 2x 512mb
Grafikkort: NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache(TM)

Jeg havde regnet med at bruge omkring 4000-6000 kr. (uden mus, keyboard osv)
Helst inkl styresystem, som nok skal være Windows 7.

På forhånd tak for hjælpen :)

OBS: Har selv kigget lidt på denne: http://www.topdata.dk/product.asp?product=6064
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2009 - 13:09 #1
De spil du nævner, kræver ikke det hurtigste grafikkort, dog skal CPU'en helst være meget hurtig til FM 2010.

http://www.topdata.dk/product.asp?product=6360

Sådan et ville være rigeligt til dine behov, det kan sagtens trække et spil som counterstrike: source.
når det kommer til fps-spil (first person shooter), så er de afgørende parametre for spillekravene skærmopløsningen og de grafiske indstillinger. Grafikkorten, som er i linket, kan godt klare de helt nyeste spil, sålænge du spiller ved medium grafiske indstillinger og ikke alt for høje opløsninger.
Men til de spil du vil spille, kan du sagtens skrue op for indstillingerne og opløsningen.
Avatar billede stupido87 Nybegynder
14. november 2009 - 13:29 #2
Så med football manager kan jeg ikke mærke den store forskel på dit link og mit eget?

Hvordan vurdere jeg en CPU? ghz, rmp eller?
Og hvad er forskellen på de forskellige slags processorer, som fx dual2core, core2quad eller amd?
Avatar billede stupido87 Nybegynder
14. november 2009 - 14:04 #3
Hva så med den her i forhold til de to andre:
http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=113&pf_id=6073596
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2009 - 11:14 #4
linket fra nettorvet har kun en dual-core og jeg er næsten helt sikker på, at fm 10 er optimeret til quad-cores, så den vil jeg fraråde dig. De to links fra top-data bruger samme processor, men i dit link er grafikkortet stærkere. fm10 og counterstrike kræver ikke  meget af grafikkort, så jeg vil stadig råde dig til at følge mit link. Derved vil du spare penge, men også på strømmen.

Et moderne gamer-grafikkort som radeon 4890 kan forbruge rigtig meget strøm.
Avatar billede stupido87 Nybegynder
18. november 2009 - 22:17 #5
Smid et svar
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 18:52 #6
[svar]