Avatar billede zac Nybegynder
13. november 2009 - 23:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lyden blev væk - hvilken afspilningsenhed skal bruges?

Har ret ny PC med realtek onboard lyd. Har haft den flyttet og nu tilbage virker lyden ikke...Har Logitec højtalere, 4 hjørner plus gulv.

Kontrolpanel, lyd, afspilning giver 4 muligheder som de er lige nu, hvor jeg har slået alt fra - har prøvet at slå til enkeltvis, men det virker ikke:

Realtek HDMI Output: ATI HDMI Audio (deaktiveret, ikke tilsluttet - kan ikke få aktiveret)
Højttalere: Enheden High Definiton Audio (deaktiveret; eneste der viser de 5 stik)
Hovedtelefoner: Enheden High Def. Audio (ikke tilsluttet)
Digital outputenhed (SPDIF): Enheden High Def. Audio (deaktiveret)

Hvordan får jeg lyden igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2009 - 23:55 #1
Har du forsøgt systemgendannelse?
Avatar billede justrace Novice
14. november 2009 - 10:48 #2
Aktiver nr. 5.

Pil HT fra og genstart, sæt HT til en ad gangen og se hvad der sker på skærmen.
Avatar billede justrace Novice
14. november 2009 - 10:49 #3
Mente selvfølgelig nr. 2, med de 5 stik. :9
Avatar billede zac Nybegynder
14. november 2009 - 20:00 #4
Jeg ved ikke, hvordan det lykkedes (måske manglende genstarter, da jeg forsøgte igår?), men det var dit forslag om at slå nr. 2 mulighed til, der virkede! Tak!
Avatar billede zac Nybegynder
14. november 2009 - 20:01 #5
Øh, der fik jeg vist givet mig selv point - noget at gøre ved det?
Avatar billede zac Nybegynder
28. februar 2010 - 17:51 #6
Tilføjelse 28. feb. 2010: Oplevede problemet igen - højttalernes lyd forsvandt - se også mit spm. 890835.

Løsningen - i hvert fald denne gang - Kontrolpanel, Realtek HD Audi0-konfiguration: Slå højtalersymbolet til! Hvordan det er blevet slået fra er en gåde, men løsningen var i hvert fald at slå det til...