Avatar billede junold Nybegynder
13. november 2009 - 08:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SPAM - Når skaden er sket?

Jeg har en exchange server, hvor flere af indbakkerne er helt proppet med SPAM. Findes der et program, som kan rydde op i det?

Jeg kan kun finde en masse filtre, til forebyggelse, men det har jeg allerede styr på. Nu vil jeg gerne have fjernet alt det spam som ligger på serveren, da det gør de ramte konti utroligt langsomme.

Endvidere, ville det være super fedt, at programmet kunne rydde op, med en søgning. f.eks. fjerne alle mails fra "Peter Hansen" sendt tidligere end 01/01-2009.

Findes der noget software som kan klare denne opgave?
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. november 2009 - 09:53 #1
Både trend Micro, og Symantec exchange antivirus/spam har de funktioner. Hvilket antivirus/spam filter har du?

Lær dine brugere at oprette undermapper i deres indbox, så de arkivere dem efter enten kunde/afsende eller kvartal. På den måde undgår du langsomme exchangeservere... eller opgrader hardware ;)

vi havde tilbud på IBM Intel Xeon Quad-Core servere sidste uge, du kan få sådan en til ca 15.000-17.000, så der skal ikke gå mange spildte mandetimer til før det kan betale sig

Men et program du selv kan installere og lave den slags administration med, er GFI MailEssentials http://www.gfi.com/mes/
Avatar billede junold Nybegynder
13. november 2009 - 10:03 #2
Jeg bruger Comendos eksterne løsning, så de filtrerer både virus og spam fra, inden det når til serveren. Tidligere brugte jeg spamfighter, men Comendo er LANGT bedre! Har godt nok kun kørt med det et par dage nu, men intet er sluppet igennem!

Jeg prøvet at se på GFI. Kunne det også slette spam? Eller skal jeg ud i trend Micro/Symantec? Jeg synes bare det er lidt overkill at skulle købe en fuld licens, for at lave et enkelt job. :)
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. november 2009 - 10:35 #3
Det nemmeste(billigste) for dig, vil være at installere en prøve version af spamfighter gratis klient på en enkelt PC

Log ind som administrator og åben hver enkelt brugers email og kør spamfighter på hver konto

nu ved jeg ikke hvor mange brugere i er, men det hvis i er mange, så vil jeg bruge GFI som jeg linkede til