Avatar billede fuglen Nybegynder
10. november 2009 - 18:31 Der er 1 kommentar

Tilføje stopwords - eller lignende

Hej.

Jeg har et problem med at jeg på min shop har nogen ord som bruges rigtigt meget, men som ikke har nogen betydning for mit indhold, rent google-mæssigt.

F.eks. ordet "kurv" -der bruges mange gange i forbindelse med knapper ("læg i kurv"), og derfor rangerer højt når google indekserer min shop.

Er der nogen måde hvor jeg kan bede goodle om at ignorere ordet "kurv"?
Avatar billede aners Nybegynder
10. november 2009 - 19:13 #1
Jeg tvivler på at du får Google til at ignorere noget som helst, men ønsker du ikke ordene optaget i søgemaskiner som strenge, kan du jo lave det som billeder - det er et søndagshack, men det kan løse balladen.

Ovenstående forudsætter, at du selvfølgelig ikke også kalder den f.eks. 'kurv.png' osv :P