Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
09. november 2009 - 17:04 Der er 10 kommentarer

Få højere lyd på en mikrofon via usb lydkort

Hej, jeg har lige erhvervet mig et USB lydkort af modellen: http://www.dustinhome.dk/pd_5010091945.aspx? Deltaco USB lydkort. Jeg kører Vista på en mac, og jeg kan sagtens bruge mine høretelefoner i USB-lydkortet, men min mikrofon er MEGET lav, jeg skal råbe ind i den for at få noget lyd ud. Hvordan kan man skrue op for den?
Jeg har været i Lyde og skrue op for mikrofonen men det ser ikke ud til at virke. Den skal kunne virke i Ventrilo.
Avatar billede Vandreren Novice
09. november 2009 - 17:20 #1
Har du slået "Mic Boost" til i Vista?

1) Right-click the speaker icon in the system tray.
2) Select 'Recording Devices'.
3) Highlight 'Microphone'.
4) Click 'Properties'.
5) Select the 'Custom' tab.
6) 'Mic Boost' is on this page. Enable or disable it as required.

Eller søg efter "MicBoost" i Registry.

http://www.vistax64.com/sound-audio/164724-mic-boost.html
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
09. november 2009 - 17:30 #2
på den side der hedder brugerdefineret altså punkt 5 findes der noget der hedder AGC, dette har jeg et flueben i
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
09. november 2009 - 17:37 #3
Jeg har lige søgt i regedit-databasen, kan dog ikke finde MicBoost
Avatar billede Vandreren Novice
09. november 2009 - 17:51 #4
Prøv lige med Mic Boost, altså i to ord.

Hvis den ikke findes, må det være fordi du bruger et USB-lydkort.
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
09. november 2009 - 18:13 #5
det har jeg også skrevet at jeg gør, altså bruger et usb lydkort
Avatar billede Vandreren Novice
09. november 2009 - 19:09 #6
Klart, men du skal helst have slået en "Mic Boost"-funktion til for din mikrofon. Det er vel ikke så heldigt at der fulgte særlige drivere eller et program med til dit USB-lydkort, hvor du kan slå den funktion til?
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
09. november 2009 - 19:20 #7
Hmm, jeg kan ikke finde mic boost i regedit. Tror du man kan downloade driveren? Jeg har fået vista til at downloade noget så den virker men der findes måske noget mere?
Avatar billede Vandreren Novice
09. november 2009 - 19:31 #8
Hvis du ikke kan slå en "Mic Boost"-funktion til med det, du allerede har downloadet; og hvis der ikke findes mere/andet, så ser det ikke lovende ud.

Du kan vel ikke booste mikrofonlyden i Ventrilo?
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
09. november 2009 - 22:16 #9
Joh, men det har jeg gjort.. Der findes ikke en mic booster funktion. ved du om der evt findes et program der kan gøre det samme?
Avatar billede Vandreren Novice
09. november 2009 - 22:22 #10
Jeg har søgt lidt efter det; desværre uden held.