Avatar billede arx Nybegynder
09. november 2009 - 16:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Eset Smart Security problem med lan

Hejsa.

Efter jeg har installeret Eset Smart Security, kan vores anden pc på det lokale net ikke connecte til mig, kun hvis jeg slår firewall´en fra.

Har prøvet at søge på nettet og se om jeg kunne finde ud af hvad det er der blokerer, men har ikke kunne finde noget. Så håber der sidder nogle som ved hvordan man kan fixe det ;)

Mange tak for jeres tid :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. november 2009 - 16:35 #1
Nu kender jeg ikke ESS særligt godt, men firewallen skulle have en "advanced" indstilling. Der burde du kunne finde en indstilling gør tricket.
Avatar billede arx Nybegynder
09. november 2009 - 16:42 #2
Ja det har den også, og har været inde og se, og skulle være åbnet op for at vi kan se hinanden, men det kan vi ikke.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. november 2009 - 16:52 #3
Nu ved jeg ikke om du bruger Windows 7, men der er ihvertfald en særlig vejledning for den her. Måske kan den være hjælpsom alligevel. Ellers kig på linksne nederst http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2352&actp=LIST_RECENT
Avatar billede arx Nybegynder
09. november 2009 - 19:18 #4
Jo jeg har Windows 7, så  prøver lige at se på linket :)
Avatar billede arx Nybegynder
09. november 2009 - 19:19 #5
Det har også den jeg selv fandt frem til, og har gjort som der står, men det hjælepr lige lidt :(
Avatar billede b-and Novice
10. november 2009 - 20:29 #6
Hvad havde du på af sikkerhed før du installerede ESET??

Hvordan fjernede du programmet - huskede du at slukke på ikonet nede ved uret inden afinstallering??
Avatar billede arx Nybegynder
12. november 2009 - 11:01 #7
Jeg havde ingenting, ren installation af windows 7. Før virkede det fint. Det mærkelige er at nogle gange kan hun godt komme ind på min computer, men det er meget sjældent. Den kan godt pinge min computer, men får intet svar eller sådan noget siger den.
Avatar billede b-and Novice
12. november 2009 - 11:42 #8
Prøv og fjern programmet efter de retningslinjer som er beskrevet her > http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2289

Når det er gjort hent så CCleaner her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Start > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.
Genstart.

Installer så ESET igen og se om det ikke går bedre…
Avatar billede arx Nybegynder
16. november 2009 - 02:53 #9
Tak for svaret, men det lyder lidt som et vildskud at lede efter spyware og andre ting. Jeg har lige installeret windows, så den er helt clean. Men tak for forsøget i det mindste :) Jeg lukker spg. og ser om jeg ikke kan fixe det på en anden måde.
Avatar billede b-and Novice
16. november 2009 - 11:22 #10
Hvor ser du noget med spyware og andre ting??