Avatar billede superbent Nybegynder
08. november 2009 - 01:51 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan gemmer jeg som PDF fra Corel Draw kun min selection og ikke hele dokumentet?

Hejsa

Som emnet siger så beskrivende - hvordan gør man dette?

På forhånd tak
Avatar billede justrace Novice
08. november 2009 - 09:16 #1
Udskriv, sæt mærke i "Markering", vælg pdf-writer, udskriv.
Avatar billede sh-dk Nybegynder
08. november 2009 - 11:25 #2
Jeg går ud fra at du har Corel 13 eller X-4

Marker det du ønsker udskrevet.

Vælg Publish to PDF i File menuen

Vælg knappen Settings ved siden af Valgmenuen "PDF -prset"

På fanebladet General under Exprot range sækker du mærke i Selection.

Gem udskriftes indstillingerne og klik på Gem

Så skulle den ged være barberet.
Avatar billede superbent Nybegynder
08. november 2009 - 13:26 #3
justrace: hvor finder jeg pdf-writer? jeg har bare min printer kun.

sh-dk: Det er dette jeg har gjort indtil videre... men der er en masse spildplads med... altså den exporterer så i PDF er det en hel A4 side jeg har, fremfor kun mit logo, som er dét jeg ønsker. Kan det gøres anderledes da?
Avatar billede superbent Nybegynder
08. november 2009 - 13:27 #4
Jeg har nu udskrevet til PDF ved at lave hele dokumentet samme størrelse som mit logo, så kom der ikke alt muligt ekstra med - det var den løsning jeg lige kunne finde - var der en bedre?

Ellers må I gerne lige lægge et svar, så deler i mine points :)
Avatar billede justrace Novice
08. november 2009 - 13:39 #5
Jeg bruger Presto PageManager, der fungerer som en printer, men der kommer en pdf-fil i stedet for papir. :)

Ved ikke hvor du kan finde det, for fik det sammen med min Canon scanner.
Avatar billede superbent Nybegynder
08. november 2009 - 13:53 #6
Jamen jeg takker, og bukker :)
Avatar billede sh-dk Nybegynder
08. november 2009 - 14:36 #7
Hvis du kun ønsker dit logo vil jeg anbefale følgende:

Kopier dit logo ind i et nyt Corel dokumnet.

Juster sidestørrelsen så den får samme størrelse som dit logo.

Udskriv så til PDF som tidligere beskrevet.

Så får du logoet i den størrelse du ønsker.
Avatar billede superbent Nybegynder
08. november 2009 - 15:04 #8
Tak

Det var præcis hvad jeg gjorte - bortset fra jeg gjorte det med originalen og bagefter lukkede jeg bare filen uden at gemme.

Men tak for hjælpen, det var lidt frustrerende. :)