Avatar billede niels88 Nybegynder
04. november 2009 - 03:02 Der er 6 kommentarer

Hjælp med noget...

viste ikk lige hvad jeg skulle skrive i overskriften...
men det er på grund af jeg har lavet unden at vide det om på at komme ind i d-drevet...

vil sige: når jeg dobbel klikker på kommer jeg ind på søgemaskinen...
og når jeg hæjre klikker står søg.. med tyksort skrift.. og ned under åbn...

ved ikk lige hvad jeg har lavet til det er sket... håber det kan laves om og håber på jeres hjælp...
Avatar billede thov Forsker
04. november 2009 - 04:15 #1
Du er helt uskyldig, for det er noget Windows har fundet på - bare for at drille.

For at rette op på det, kan du rette lidt i registreringsdatabasen.
Klik på Start->Kør og skriv: REGEDIT afslut med <enter> (eller klik OK).
Find og dobbeltklik derefter på standard-værdien under følgende nøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell
Ret teksten under Værdidata, til: none (ingen) og klik derefter på OK.
Afslut Registreringseditoren.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. november 2009 - 08:34 #2
Hvis du er usikker på at ændre i registreringsdatabasen, kan du hente denne reg-fil som klarer det for dig.
Hent filen, kør den og genstart maskinen. Så virker det igen.  :-)
Avatar billede thov Forsker
04. november 2009 - 11:43 #3
Den .REG fil retter nøglen HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell, og benyttes når dobbeltklik på mapper åbner "Søg".

Når det samme sker på hele drev, som i dette tilfælde, er det den anden nøgle (HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell) som skal rettes, så den lille .reg virker nok ikke her.

Men det er ikke værre, end at man selv kan lave .reg'en til drevene. Åbn Notesblok og kopier denne tekst ind:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell]
@="none"

Inden du gemmer dokumentet som driveopensearch.reg, indstiller du 'Filtype' til 'Alle Filer'.
(Gør du ikke det, ender dokumentet som driveopensearch.reg.txt, og det duer ikke).

Den nye .reg fil dobbeltklikker du på, godkender ændringerne til reg.basen o.s.v.

Der sker ingen ulykker ved at lave begge ændringer :-)
Avatar billede niels88 Nybegynder
04. november 2009 - 14:51 #4
mange tak... det virkede og var mega nemt...
Men hvordan giver jeg point til dig???
Avatar billede vejmand Juniormester
04. november 2009 - 14:57 #5
Du bér thov om at sende et svar i stedet for en kommentar.

Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst, når thov har sendt et "Svar".  :-)
Avatar billede niels88 Nybegynder
04. november 2009 - 15:04 #6
okay tak for det... ;)