Avatar billede webintegrator Nybegynder
03. november 2009 - 23:21 Der er 9 kommentarer

Lidt hjælp kan jeg dog godt bruge:-))vedr gratisdns.dk

Hej jeg har en domain hos gratisdns.dk    og jeg har så købt hosting fra et andet firma i usa de siger jeg skal pege til deres

NS1.BIZHOSTNET.COM
NS2.BIZHOSTNET.COM

Ved i hovrdan jeg gør det ind på kontrolpanelt hos gratisdns har kigget lidt men kunne ikke finde ud af det...???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. november 2009 - 23:31 #1
DK-domæne: lav redelegereing hos DK-hostmaster
andet domæne: brug https://ssl.gratisdns.dk/whoischangeNEWi.phtml
Avatar billede webintegrator Nybegynder
03. november 2009 - 23:39 #2
Erik hvordan gør man det altså skal jeg bare ind og ændre det  på dk-hostmaster??

Og sidstnævnte giver dette besked på min domæne:

Domæne whois ændringer
Domænets TLD er ikke en af dem som det er muligt at opdatere via denne side.
Avatar billede webintegrator Nybegynder
03. november 2009 - 23:50 #3
har nu prøvet at redelegere men den siger navner server er ikke godkendt??? hvad fanden det jo en af verdens støreste hosting firma:.-))) Hvad gør man nu??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. november 2009 - 00:06 #4
Træls, men dk-hostmaster har ikke godkendt den navneserver. Det kunne du jo foreslå dit webhotel.

Du kan fortsætte med at bruge gratisdns's navneservere, hvis du kopierer informationerne fra dit webhotel til gratisdns (dvs. ip-adresse på A-records, MX-records, og måske mere)
Avatar billede webintegrator Nybegynder
04. november 2009 - 00:19 #5
ok jeg kontakter lige den amerikanske udbyder hold da en del op hvad danske stat kan sætte forhindringer haha helt til grint at man ikke kan engang pege ns ude godkendelse... Men Tusind tak for hjælpen jeg holder lige emnet åbnet skriver lige efter jeg har fundet på en løsning den vej
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. november 2009 - 09:30 #6
Den danske stat?? Det er da en god ting, at DNS servere er opsat korrekt - de er li'som grundlaget for at vores Internet fungerer.
Avatar billede webintegrator Nybegynder
04. november 2009 - 20:18 #7
Kære erik jeg har gjort det som den måde du nævnte det i styk 2 løsning dermed Tusind tak... Hvordan giver jeg dig point.. Jeg trykker på svar men så giver jeg mig selv point??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. november 2009 - 20:24 #8
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.

Vær opmærksom på at et webhotel sagtens kan skifte IP-adresse på servere. Det vil de ændre i deres egen DNS, men du skal selv sørge for at lave tilsvarende ændringer på gratisdns.dk
Avatar billede webintegrator Nybegynder
07. november 2009 - 23:27 #9
Afsluttes