Avatar billede Gnoleben Nybegynder
03. november 2009 - 16:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætte Linksys WAP54G på MacBook

Jeg har erhvervet mig et access point fra Linksys, der hedder WAP54G, men cd'en, som følger med er ikke kompatibel med Mac.

Derfor skal jeg opsætte den på en anden måde, men når jeg for eksempel forsøger at konfiguerer access pointet gennem ip'en, så kommer jeg ind på min netudbyders routers opsætning.

Det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget eller hvad?

Jeg har forsøgt mig med denne guide, men det hjælper sgu ikke rigtig noget.

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=22877

Håber I kan hjælpe mig!
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. november 2009 - 18:01 #1
Når du skal opsætte et accesspunkt ved hjækp af I adressen på webinterfacet, så skal du koble op med kabel. Så i med et kabel, og gør det derfra.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. november 2009 - 18:05 #2
Kabelæ mellem din mac og WAP54G og start en browser. skriv 192.168.1.245 i adressefeltet og tryk Enter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. november 2009 - 18:06 #3
Som brugernavn anvender du

admin

og som password anvender du

admin
Avatar billede Gnoleben Nybegynder
03. november 2009 - 18:30 #4
Jeg kan ikke komme ind på siden. Der er intet lys i act og jeg har forsøgt at reset'e den. Argh, det irriterer mig!

Jeg har sågar lånt min søster pc, så jeg kunne få det op og køre, men så kan jeg altså ikke fuldføre installationen, fordi der intet lys i 'act' er.

Nogen ideer?
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. november 2009 - 19:24 #5
Skift kabel !
Avatar billede Gnoleben Nybegynder
03. november 2009 - 22:04 #6
Det hjalp ikke at skifte kabel.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. november 2009 - 23:38 #7
Prøv at resette den igen, og denne gang skal du holde resetknappen inde i mindst 10 sekunder.

Der skal ikke være lys i ACT lyset, før det trådløse net er klar. Til gengæld skal der være lys i LINK lyset, når en computer med kabel er koblet til LAN porten. LINK lyser vil blinke når den sender eller modtager data på LAN porten.
Avatar billede Gnoleben Nybegynder
04. november 2009 - 17:36 #8
Jeg har returneret boksen til forhandler, da han heller ikke kunne reset'e boksen.

Efterlad svar, så får du points.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. november 2009 - 19:58 #9
OK :-)